Marks&Spencer notuje wzrosty dzięki sprzedaży żywności
Sprzedaż sklepów Marks & Spencer w I kwartale br. (IV kwartale roku rozliczeniowego 2011/2012 dla spółki) wzrosła o 0,8 proc. w ujęciu rocznym. Na rodzimym rynku wzrost wyniósł 1,2 proc. Jednak sprzedaż na porównywalnej liczbie sklepów w tym kraju była niższa o 0,7 proc.
Jak podaje spółka, dobre wyniki zanotowano m.in. na sprzedaży żywności, szczególnie ekologicznej. W tym czasie firma wprowadziła do sprzedaży blisko 500 nowych produktów żywnościowych.
Jeśli chodzi o sprzedaż odzieży, wzrost zanotowano w kategoriach ubrań męskich, dzięcięcych oraz bielizny.
Sieć zanotowała dwucyfrowy wzrost m.in. w Indiach i Chinach. Jednocześnie z powodu kryzysu gospodarczego ucierpiały sklepy w Irlandii i Grecji. Operator zapowiedział restrukturyzację działalności w Europie Centralnej.
Firma Marks & Spencer została założona ponad 127 lat temu. Obecnie ma 700 sklepów w Wielkiej Brytanii oraz ponad 360 w innych europejskich krajach, na Środkowym Wschodzie oraz w Azji. W Polsce sieć zatrudnia około 430 osób, ma 15 sklepów, dwa outlety i stale się rozwija.
