Mastercard: Amerykanie w trakcie sezonu świątecznego wydali o 3,6 proc. więcej
Wydatki amerykańskich konsumentów w trakcie tegorocznego sezonu świątecznego były o 3,6 proc. wyższe niż rok temu - wynika z raportu przygotowanego przez Mastercard.
"Jak wynika z naszych danych, w tym roku wzrosły wydatki w okresie przedświątecznym. Nasze dane ujmują jednak również wydatki na żywność oraz lekarstwa. Pomijając te sektory wydatki Amerykanów nie zmieniły się znacznie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Można więc powiedzieć, że wyniki są lekko pozytywne, na pewno jednak nie dają one powodu do nadmiernego optymizmu" - powiedział wiceprezes MasterCard Advisor, Michael NcNamara.
"Należy pamiętać, że w roku ubiegłym sektory świąteczne, takie jak elektronika, dobra luksusowe, biżuteria zanotowały dwucyfrowe spadki. W tym roku dynamika wzrostu sprzedaży w tych sektorach była bliska zeru" - dodał.
Według danych MasterCard w tym roku w okresie przedświątecznym znacznie wzrosła sprzedaż przez Internet w porównaniu z rokiem ubiegłym.
"Sprzedaż w dużych galeriach była generalnie niższa, znaczniej wzrosła natomiast sprzedaż przez internet. Tutaj wzrost wyniósł powyżej 20 proc." - powiedział.

