Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

MasterCard przeznaczy miliony na wsparcie polskiego e-commerce

Polski oddział MasterCard ogłosił dwuletni Program Rozwoju Handlu Elektronicznego, którego głównym celem jest wsparcie rozwoju polskiego handlu internetowego, poprzez popularyzację płatności kartowych. W ramach programu w 2015 roku firma przeznaczy 4 mln zł na wsparcie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw z polskiej branży e-commerce.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-02-2015, 14:12

- Polski sektor e-commerce rozwija się w nadzwyczajnym tempie i nasz Program ma służyć temu, by ten trend się wzmacniał. Wierzymy bowiem, że sektor handlu elektronicznego ma potencjał, aby stać się silną częścią polskiej gospodarki - mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

- Dlatego zachęcamy wszystkich polskich e-przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes i zaoferować klientom innowacyjne narzędzia płatnicze, by zgłaszali się do naszego Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego - dodaje.

Program skierowany jest do wszystkich polskich sklepów internetowych, udostępniających klientom płatności kartami płatniczymi i globalną platformę płatności MasterPass. Każdy sklep, który spełni warunki uczestnictwa w programie, otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 0,6 proc. wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard.

Brane pod uwagę będą wszystkie płatności realizowane kartami kredytowymi, debetowymi lub przedpłaconymi z logo MasterCard lub Maestro, zarówno bezpośrednio, jak i z wykorzystaniem portfeli MasterPass. Sklepy online, chcące skorzystać ze wsparcia MasterCard, powinny zgłaszać się do Programu za pośrednictwem swoich dostawców usług płatności w sieci (tzw. PSP).

W krajach Europy Zachodniej karty kredytowe i debetowe są najczęściej stosowaną metodą płatności za zakupy w internecie (we Francji na tą metodę wskazuje 76 proc. internautów, w Hiszpanii 67 proc. w Wielkiej Brytanii 61 proc., a w Niemczech 43 proc.), podczas gdy w Polsce wciąż jedną z najpopularniejszych metod jest gotówkowa płatność za pobraniem (57proc.).

Polski rynek e-commerce zatem, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7 proc., wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu.

Łączna kwota wsparcia w ramach Programu przewidziana na 2015 rok to 4 mln zł. Budżet programu na 2016 rok zostanie ogłoszony pod koniec bieżącego roku. Poza wsparciem finansowym w ramach Programu, MasterCard udostępnia polskim firmom prowadzącym handel w sieci narzędzie w postaci platformy MasterPass, pozwalającej z sukcesem rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych.

Platforma jest już obecna w wielu krajach Europy (m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech), jak również w USA, Chinach, Nowej Zelandii czy Singapurze.

więcej informacji:

MasterCard RSS ALERT    /    płatności kartami RSS ALERT    /    handel elektroniczny RSS ALERT    /    handel internetowy w Polsce RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jerzyk 2015-02-20 13:05:27
    A kto to jest dostawca usług płatności w sieci?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!