Media Expert i Lidl wydały najwięcej na reklamę
W styczniu 2021 roku sieci detaliczne zwiększyły wydatki na promocję w telewizji o 30,8 proc. Według danych cennikowych netto firmy Kantar na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) handlowcy przeznaczyli w styczniu 468,9 mln zł - o 0,3 proc. mniej niż w styczniu 2020 roku - podaje press.pl
Najwięcej przeznaczono na promocję w radiu – 243,8 mln zł (wzrost o 4,8 proc.). Na promocję w telewizji przeznaczono 165 mln zł (wzrost o 30,8 proc.). W pozostałych mediach wydatki reklamowe ograniczono: w magazynach – 37,4 mln zł (spadek o 26,9 proc.), w dziennikach – 12,4 mln zł (spadek o 49,6 proc.), OOH – 9,4 mln zł (spadek o 63,6 proc.), w metrze – 0,9 mln zł (spadek o 59,9 proc.). Na reklamę w kinie nie przeznaczono nic, bo kina były zamknięte (w styczniu ub.r. było to 7,8 mln zł).
Najwięcej na reklamę w handlu wydała w styczniu firma Terg (Media Expert) – 63,3 mln zł (wzrost o 40,4 proc.). Dalej były: Lidl – 54,8 mln zł (wzrost o 9,6 proc.), Euro-Net Warszawa (RTV Euro AGD) – 53,9 mln zł (wzrost o 31,7 proc.), Neonet Wrocław – 47,6 mln zł (wzrost o 133 proc.) i Jeronimo Martins Polska (Biedronka) – 15,4 mln zł (spadek o 52,3 proc.).
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
więcej na dlahandlu.pl
