Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Merlin Group: jesteśmy gotowi na przyspieszenie rynku

Pierwszy kwartał br. to trudny początek dla Merlin Group, jednak spółka podtrzymuje deklarację dotyczącą założonego budżetu. Jakie zmiany zachodzą w ofercie merlin.pl, jak przebiega proces restrukturyzacji spółki oraz czy Grupa jest gotowa na działanie w nowej rzeczywistości  - o tym rozmawiamy z Anną Prymakowską, prezes zarządu i Agnieszką Wójcik, członkiem zarządu i dyrektor finansową.

Merlin Group: jesteśmy gotowi na przyspieszenie rynku
Na zdj. od lewej Anna Prymakowska oraz Agnieszka Wójcik, fot. Monika Szalek

Jak oceniają Panie wyniki po I kwartale? Udało się zmniejszyć stratę o blisko milion zł, ale przychody są chyba poniżej oczekiwań...

W pierwszym kwartale 2020 naszym głównym celem była kontynuacja działań restrukturyzacyjnych, mających na celu obniżenie kosztów oraz przygotowanie gruntu pod wzrost przychodów w kolejnych miesiącach i latach. Niższy wynik spółki jest efektem ograniczonego kapitału na zatowarowanie, względem analogicznego okresu sprawozdawczego w 2019 roku. Wychodzimy z założenia, że nie da się budować na chwiejnych fundamentach, dlatego znaczną część energii jako Grupa poświęciliśmy na stworzenie solidnych i zdrowych podstaw do wzrostów. Oczywiście wynik mógłby być lepszy, jednak o dalszym rozwoju Merlin Group decydować będzie inwestor strategiczny, a tego nie udałoby się pozyskać bez naprawy niektórych gałęzi naszego biznesu. Pierwszy kwartał 2020 traktujemy jako trudny początek, w liście do Inwestorów jako zarząd podtrzymałyśmy deklarację założonego na 2020 budżetu.

Merlin z jednej strony książkami stoi, z drugiej - kategoria zaliczyła spadek sprzedaży.
Czy większy wpływ na to miały braki w zatowarowaniu czy wybuch pandemii koronawirusa? Czy książki pozostaną flagowym towarem Merlina?

Spadek sprzedaży książek w 2020 wynika z mniejszego zatowarowania sklepu, jest to dalej jedna z najważniejszych kategorii w sklepie merlin.pl. Co jednak istotne, z naszych analiz wynika, że sama pandemia nie przyczyniła się do wzrostu kategorii książka, pomogła za to innym kategoriom, na które postawiliśmy w ostatnim czasie - są to przede wszystkim rozrywka online i offline, puzzle, zabawki. Planujemy w dalszym ciągu rozwijać część "kulturalną" naszych sklepów, wzmacniając jednocześnie inne, wysokomarżowe kategorie, które doskonale uzupełniają pierwotną ofertę sklepów.

Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Merlin Group RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    merlin.pl RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!