Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Metro AG notuje wzrost sprzedaży LfL

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-02-2019, 15:21
W I kwartale roku obrotowego 2018/19 r., sprzedaż like-for-like grupy Metro AG wzrosła o 2,3 proc., w stosunku do roku poprzedniego. Przyczyniły się do tego głównie Europa Wschodnia (z wyłączeniem Rosji), gdzie sprzedaż LfL wzrosła o 6,4 proc. i Azja (wzrost o 5,9 roc.), a także pozytywny efekt kalendarza. W lokalnej walucie sprzedaż Metro wzrosła o 2,1 proc - podaje serwis dlahandlu.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprzedaż raportowana za okres pierwszego kwartału 2018/19 wyniosła 8,02 mld euro, wobec 8,07 mld euro rok wcześniej. Oznacza to spadek o 0,6 proc. Głównym powodem spadku był negatywny wpływ kursu walutowego w Rosji i Turcji.

EBITDA, wyłączając wpływy z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości, wyniosła w sumie 470 milionów euro w pierwszym kwartale 2018/19 (I kw. 2017/18 było to 504 miliony euro). Spadek o 34 mln euro wynika głównie z negatywnych skutków walutowych w Rosji i Turcji, a także z inwestycji w pozycjonowanie Metro w Rosji. Po skorygowaniu wyniku EBITDA o efekty walutowe, spadek ten wynosi 16 milionów euro.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!