• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Metro AG, właściciel sieci Real i Makro zwolni 15 tys. pracowników

Niemiecki gigant handlu detalicznego zapowiada plan oszczędnościowy, spółka Metro, planuje zmniejszyć zatrudnienie o 15 tys. pracowników, czyli ok. 5 proc. zatrudnionych. Według analityków polscy pracownicy nie muszą bać się dużych cięć - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: pb.pl
  • Data: 20-01-2009, 13:05
Metro AG, właściciel sieci Real i Makro zwolni 15 tys. pracowników
fot. http://cache.daylife.com

Sprzedaż najszybciej rośnie na rynkach zagranicznych. Koncern zapowiada cięcie wydatków i nie wiadomo, jak przełoży się to na inwestycje.Metro AG, trzeci co do wielkości detalista w Europie, podał w komunikacie, że plan oszczędnościowy Shape 2012 ma do 2012 r. przynieść wzrost zysku o 1,5 mld euro.

Agencje Reutera i DPA podały, że koncern, do którego należą sieci Media Markt, Saturn, Real i Makro, zwolni w tym okresie 15 tys. osób z ok. 300 tys. zatrudnianych w 31 krajach, z czego niemal 10 proc. pracuje w Polsce. Nie wiadomo, czy redukcje dotkną również polskiego personelu. - Szukamy oszczędności, gdzie się da, ale w tej chwili nie mogę podać szczegółów, jak będzie to wyglądało w poszczególnych krajach - mówi „Rz" Martin Bommersheim, rzecznik Metro AG.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Koncern jest w Polsce największą grupą handlową, z przychodami, które w 2007 r. wyniosły 16,4 mld zł. - Wszystkie firmy handlowe, zależnie od tego, ile pożyczały na ekspansję, muszą zareagować na zmiany rynkowe i spadki sprzedaży, głównie w Europie Zachodniej, dlatego plan Metro nie jest zaskoczeniem - mówi Jerzy Szymczak, dyrektor z firmy doradczej AT Kearney. - W Polsce sprzedaż dotąd bardzo szybko rosła, a o kryzysie znacznie więcej się mówi, niż go faktycznie widać. W USA na koniec ub. r. liczba pracowników handlu spadła o 100 tys. osób, w naszym kraju należy się spodziewać raczej racjonalizacji wydatków niż ostrych cięć.

Analitycy spodziewali się ogłoszenia przez Metro planu oszczędnościowego od końca 2007 r., kiedy prezesem firmy został Eckhard Cordes. - Nasz program jest rezultatem obecnego klimatu gospodarczego - stwierdził prezes w komunikacie.

Analitycy z Deutsche Banku oceniają, że plan oszczędnościowy przyniesie wzrost zysku operacyjnego do 3,7 mld euro w 2012 r. Koncern niedawno informował, że jego ubiegłoroczna sprzedaż wzrosła 5,9 proc., do 68 mld euro.

 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • łysy 2012-05-29 16:23:24

    W Makro ceny z kosmosu, zatrudnienie jakby go nie było a wymagania jakby płacili fortunę. Ludzi na halach wypiepszają a administracja w Zarządzie się rozwija w najlepsze.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!