• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Metro Group zwiększyło sprzedaż w Europie Wschodniej do 8 mld w I połowie roku. Sieć Real na minusie

Eckhard Cordes, prezes Metro Group, twierdzi, że mimo niekorzystnych warunków panujących w ciągu pierwszego półrocza, grupa dobrze sobie poradziła. Metro zwiększyło sprzedaż w tym okresie o 0,1 proc. do 31,3 mld Euro.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2011, 11:00
Metro Group zwiększyło sprzedaż w Europie Wschodniej do 8 mld w I połowie roku. Sieć Real na minusie

Na wyniki Metro Group w pierwszym półroczu miały wpływ takie czynniki jak: kontynuacja kryzysu zadłużenia czy wysokie ceny żywności i energii.

W Niemczech sprzedaż spadła o 1,7 proc. w pierwszej połowie 2011 roku. Afera z zakażeniami bakterią EHEC doprowadziły do wyraźnego spadku sprzedaży w Makro Cash&Carry i Realu owoców i warzyw w maju. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła o 2,9 proc. do 8 mld euro w pierwszej połowie roku 2011.

Władze Metro Group oczekują, że w całym 2011 r. sprzedaż przekroczy poziom z poprzedniego roku. To, czy firma osiągnie swój cel zależy od stałej poprawy warunków makroekonomicznych oraz możliwości zrekompensowania wzrostu cen zamówień.

W Europie Wschodniej w I połowie br. sprzedaż Makro C & C wzrosła o 3,5 proc. do 5,4 mld euro. Według przedstawicieli Grupy II kw. br. pokazał wyraźną poprawę trendu, w tym okresie sprzedaż wzrosła o 4 proc. do 2,9 mld euro. Chociaż trudna sytuacja ekonomiczna wpłynęła negatywnie na wyniki sieci w Rumunii i Grecji, to sprzedaż like for like w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie znacznie się poprawiła.

Sprzedaż sieci Real w naszym regionie spadła w ciągu pierwszych 6-miesięcy o 1,9 proc. do 1,4 mld euro (lokalnej walucie spadek wyniósł 0,5 proc.). Choć nastroje konsumentów w Rumunii i Polsce nadal są dotknięte przez kryzys finansowy, to w Rosji i na Ukrainie Real ponownie odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży like for like.

Sprzedaż spółki Media-Saturn w Europie Wschodniej wzrosła o 6,5 proc. Spadła jednak sprzedaż like for like ze względu na dalsze ograniczenia zakupu ze strony konsumentów. Zdaniem przedstawicieli sieci w II kw. widać jednak poprawę w porównaniu z I kw. br. W Polsce sprzedaż like for like sieci Media Markt i Saturn spadła, jednak w Rosji i Turcji odnotowano satysfakcjonujące wyniki.

Metro Group jest właścicielem w Polsce sieci hipermarketów Real, hurtowni samoobsługowych Makro Cash and Carry oraz sklepów z elektroniką: MediaMarkt i Saturn.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Anka 2011-08-02 11:46:41

    Metro osiąga zyski pomimo kryzysu kosztem niewolniczej pracy swoich pracowników, od czterech lat pracuje w Realu i ciągle mam najniższą minimalną płacę, połowę pracowników zwolniono a pracy przybywa wraz z klientami, nie boję się ciężkiej pracy ale mogliby nareszcie zacząć godziwie ludziom płacić. Szczycą się miliardowymi zyskami płacąc głodowe pensje swoim pracownikom, grupa Metro nie dba o swoich pracowników.

    Odpowiedz
  • kozak 2011-08-02 19:04:42

    A wszystko kosztem wyzysku, srubowania zadan poza granice mozliwsci i ciagle redukowanie zatrudnienia i \"oszczędności\"...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!