Microsoft: Sklepy bezobsługowe przyszłością handlu detalicznego
Sklepy bezobsługowe to zdecydowanie przyszłość handlu detalicznego. Każda nowość, która może usprawnić i jeszcze bardziej uatrakcyjnić doświadczenia zakupowe Polaków, będzie szybko adoptowana na handlowej mapie naszego kraju. Nie znaczy to oczywiście, że w sklepach przestaną pracować ludzie, ale część prac da się zautomatyzować i uprościć z korzyścią dla konsumentów jak i przedsiębiorców - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions w polskim oddziale Microsoft.

- Rozwój technologiczny i stan zawansowania rozwiązań spowoduje, że będzie to coraz bardziej popularne. Już teraz dysponujemy technologiami, które są na etapie testów lub pierwszych wdrożeń u klienta. To chociażby sensoryka na półkach oparta o Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja, aplikacje mobilne czy kioski do zamawiania towarów. To moment, kiedy retailerzy testują rozwiązania i decydują się na pierwsze wdrożenia. Kasy samoobsługowe już na dobre zagościły w polskich sklepach, podobnie jak kioski do zamawiania jak w McDonald’s czy KFC. Teraz pora na automatyzację całej ścieżki zakupowej, czy to z wykorzystaniem mobilnych kas, kamer i sztucznej inteligencji czy innych rozwiązań jak np TakeandGo i RFID. To będzie zdecydowanie ewolucja z udziałem rewolucyjnych technologii - mówi Jarosław Sokolnicki.
Microsoft wraz z partnerami proponuje ponad 40 rozwiązań, które można zobaczyć i przetestować w Sklepie Przyszłości zlokalizowanym na warszawskim Grochowie.
Czytaj więcej: Dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.