Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Mid Europa Partners: Nowa strategia dla Żabki. Sieć będzie otwierać 300-350 sklepów co roku

Władze funduszu Mid Europa Partners oceniają, że potencjał rynku w Polsce to 5-7 tys. Żabek i około 1500 Freshmarketów. Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl fundusz chce otwierać rocznie 300-350 sklepów Żabka, a ich format może być nieco większy niż dotychczas.

Mid Europa Partners: Nowa strategia dla Żabki. Sieć będzie otwierać 300-350 sklepów co roku
Fundusz Mid Europa Partners, w którym partnerem jest Zbigniew Rekusz, kupił Żabkę za około 400 mln euro.

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 18-04-2011, 15:31

- W zależności od szacunków oceniamy, że docelowa liczba Żabek w Polsce wynosi między 5 a 7 tys. Biorąc pod uwagę, że obecnie mamy na rynku około 2,5 tys. Żabek, to oznacza, że sieć może rosnąć jeszcze przez najbliższe 10 lat - mówi Zbigniew Rekusz, partner w Mid Europa Partners, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Szacujemy, że Żabka będzie otwierać 300-350 nowych sklepów co roku. Widzimy bardzo duży potencjał rynku, ponieważ co roku znika około 5 tys. małych sklepów rodzinnych. Tworzy się naturalna nisza, w którą wchodzą zorganizowane sieci, my także zabieramy część tego uwalnianego rynku - dodaje.

Ponadto, fundusz zamierza rozwijać sieć supermarketów Freshmarket, która obecnie liczy około 60 sklepów.

- Będziemy otwierać około 100 sklepów rocznie. Myślę, że na koniec tego roku będzie to między 120 a 150 sklepów. Dla tego formatu potencjał rynku oceniamy na 1500 supermarketów - mówi Zbigniew Rekusz.

- Freshmarket jest nowym konceptem, zobaczymy, jak będzie się przyjmował. W pierwszej kolejności skoncentrujemy się na dużych miastach, potem będzie to zależało od sytuacji na rynku - dodaje.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że format sklepów Żabka zwiększa się.

- Jeśli spojrzymy wstecz, to powierzchnia tych sklepów była mniejsza, systematycznie wzrasta przeciętna wielkość Żabki. W tej chwili rzadko zdarza się, byśmy otwierali Żabkę o powierzchni 50-60 metrów kw., są to raczej lokale o wielkości około 100 metrów - mówi.

- Ten trend będzie kontynuowany, zmiany, które zachodzą w sklepach wymuszą większe powierzchnie - dodaje.

Partner w Mid Europa Partners podkreśla jednak, że zostanie utrzymany format sklepów Żabka do 100 metrów kw. powierzchni.

- Natomiast coraz częściej będzie to przedział 70 do 100 metrów, a nie 40 do 100 metrów. Większe formaty, do 250 metrów to już inna sieć, Freshmarket- mówi Rekusz.

I dodaje, że przy kolejnych otwarciach spółka będzie zachowywać elastyczność i dostosowywać powierzchnię do wymogów lokalizacji.

Czytaj także:

Nowy właściciel Żabki stawia na rozwój organiczny sieci

Penta: Na sprzedaży Żabki zarobiliśmy 200 mln euro

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Rekusz RSS ALERT    /    Mid Europa Partners RSS ALERT    /    Penta Investments RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Freshmarket RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!