Mid Europa Partners: Nowa strategia dla Żabki. Sieć będzie otwierać 300-350 sklepów co roku
Władze funduszu Mid Europa Partners oceniają, że potencjał rynku w Polsce to 5-7 tys. Żabek i około 1500 Freshmarketów. Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl fundusz chce otwierać rocznie 300-350 sklepów Żabka, a ich format może być nieco większy niż dotychczas.

- W zależności od szacunków oceniamy, że docelowa liczba Żabek w Polsce wynosi między 5 a 7 tys. Biorąc pod uwagę, że obecnie mamy na rynku około 2,5 tys. Żabek, to oznacza, że sieć może rosnąć jeszcze przez najbliższe 10 lat - mówi Zbigniew Rekusz, partner w Mid Europa Partners, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
- Szacujemy, że Żabka będzie otwierać 300-350 nowych sklepów co roku. Widzimy bardzo duży potencjał rynku, ponieważ co roku znika około 5 tys. małych sklepów rodzinnych. Tworzy się naturalna nisza, w którą wchodzą zorganizowane sieci, my także zabieramy część tego uwalnianego rynku - dodaje.
Ponadto, fundusz zamierza rozwijać sieć supermarketów Freshmarket, która obecnie liczy około 60 sklepów.
- Będziemy otwierać około 100 sklepów rocznie. Myślę, że na koniec tego roku będzie to między 120 a 150 sklepów. Dla tego formatu potencjał rynku oceniamy na 1500 supermarketów - mówi Zbigniew Rekusz.
- Freshmarket jest nowym konceptem, zobaczymy, jak będzie się przyjmował. W pierwszej kolejności skoncentrujemy się na dużych miastach, potem będzie to zależało od sytuacji na rynku - dodaje.
Nasz rozmówca zwraca uwagę, że format sklepów Żabka zwiększa się.
- Jeśli spojrzymy wstecz, to powierzchnia tych sklepów była mniejsza, systematycznie wzrasta przeciętna wielkość Żabki. W tej chwili rzadko zdarza się, byśmy otwierali Żabkę o powierzchni 50-60 metrów kw., są to raczej lokale o wielkości około 100 metrów - mówi.
- Ten trend będzie kontynuowany, zmiany, które zachodzą w sklepach wymuszą większe powierzchnie - dodaje.
Partner w Mid Europa Partners podkreśla jednak, że zostanie utrzymany format sklepów Żabka do 100 metrów kw. powierzchni.
- Natomiast coraz częściej będzie to przedział 70 do 100 metrów, a nie 40 do 100 metrów. Większe formaty, do 250 metrów to już inna sieć, Freshmarket- mówi Rekusz.
I dodaje, że przy kolejnych otwarciach spółka będzie zachowywać elastyczność i dostosowywać powierzchnię do wymogów lokalizacji.
Czytaj także:
Nowy właściciel Żabki stawia na rozwój organiczny sieci
Penta: Na sprzedaży Żabki zarobiliśmy 200 mln euro


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.