Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Mimo kryzysu Grupa NFI EM&F chce otworzyć nawet 120 nowych sklepów w 2010 r.

Grupa NFI Empik Media & Fashion zamierza kontynuować strategię przyjętą na czas kryzysu, czyli szukać oszczędności, kumulować gotówkę oraz minimalizować nakłady inwestycyjne, zapowiedział we wtorek prezes spółki Maciej Dyjas.


Autor: ISB
Data: 17-11-2009, 22:06

"W 2009 r. nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 100-130 mln zł i w 2010 r. zabudżetowaliśmy podobną kwotę. Naszym celem jest otwarcie na pewno ok. 80 nowych punktów sprzedaży, ale przy wyraźnej poprawie gospodarczej nie wykluczam kolejnych 40" - powiedział Dyjas podczas konferencji prasowej.

Według niego, mimo pogarszającej się sytuacji na rynku pracy, zauważalny jest niewielki wzrost optymizmu u konsumentów. Prezes dodał, że widać to m.in. po większej liczbie klientów, którzy robią zakupy w sklepach należących do Grupy. Wyjątkiem jest grupa marek modowych, ale to tendencja globalna i całkowicie niezależna od Empiku.

Prezes zapewnił, że spółka kończy prace nad maksymalnym ograniczaniem kosztów działalności, głównie negocjując zmniejszenie kosztów najmu oraz rezygnacje z części nierentownych sklepów. To przyniosło już korzyści w III kw., ale główne korzyści powinno przynieść w przyszłym roku i pozytywnie odbić się na wynikach spółki.

"W wyniku działań oszczędnościowych na kosztach operacyjnych oczekujemy ok. 15-proc. redukcji kosztów jednostkowych w całym 2009 r. Natomiast koszty najmu spadły od kilku pkt. proc. w Polsce i w Niemczech, do ponad 30 pp. na Ukrainie" wyjaśnił Dyjas.

Spółka poprawiła także cash flow operacyjny i kapitał obrotowy, który obecnie wynosi ok. 60 mln zł.

"Nie planujemy na razie akwizycji, ale w okresie kryzysu trafiają się czasem okazje i dzięki uwolnionej gotówce jesteśmy na to przygotowani" - podsumował Maciej Dyjas.

Działalność grupy NFI EM&F skupia się na dystrybucji detalicznej i hurtowej produktów kategoriach: media, produkty dla dzieci oraz marki franczyzowe - moda i kosmetyki. Sieć grupy EM&F liczy 638 sklepów i szkół językowych w Polsce, Rosji, na Ukrainie, w Niemczech i w Kazachstanie.

Spółka zarządza portfelem ponad 40 marek - m.in.: Hugo Boss, Esprit, Mango, Mexx, Palmers, Aldo, Chanel, Dior, Shiseido, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Salvador Dali oraz markami własnymi - Empik, Smyk, SJO Empik, Speak Up, Cool Club i Smiki.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 3,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 28,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1790,03 mln zł wobec 1443,88 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Dyjas RSS ALERT    /    EMPiK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!