• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Minister rolnictwa: Promujemy polską żywność na różnych rynkach, ale najważniejszy jest rynek polski

Podejmujemy działania promocyjne na rynkach Europy i Azji, a także za Oceanem, gdzie jest dużo Polonii. Najważniejszy jednak jest dla nas rynek polski i tutaj powinniśmy promować polskie produkty w pierwszej kolejności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl minister rolnictwa Marek Sawicki.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 31-05-2011, 15:39
Minister rolnictwa: Promujemy polską żywność na różnych rynkach, ale najważniejszy jest rynek polski

- Warto dużo zainwestować w promocję na rynku krajowym, ponieważ produkt wytwarzany na miejscu jest najczęściej najbliższy gustom konsumentów. Jest on także tańszy ze względu na niższe koszty transportu. W pierwszej kolejności powinniśmy promować polskie produkty na rynku krajowym - mówi Marek Sawicki.

Minister dodaje, że resort rolnictwa prowadzi też promocję polskich produktów żywnościowych na rynkach europejskich.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jednak, aby zachować stabilizację produkcji i sprzedaży trzeba jeszcze wchodzić na rynki trzecie. W tej grupie znajdują się już nie tylko Rosja, Ukraina, Białoruś, czy Kazachstan, ale także ostatnio bardzo mocne działania promocyjne kierujemy na rynki Azji: Singapur, Wietnam, Chiny. W tym roku chcemy być jeszcze na targach w Indiach - wylicza minister Sawicki.

- Warto też myśleć o tych rynkach, gdzie mamy dużo Polonii, a więc za Oceanem. Tam, i w USA, i w Kanadzie spora grupa polonijna jest zainteresowana zakupem tradycyjnych polskich produktów - dodaje.

Jak informuje Marek Sawicki, promocja prowadzona przez ministerstwo rolnictwa polega nie tylko na uczestniczeniu w targach żywnościowych.

- Zawsze staramy się, by po targach można było kontynuować promocję. Tak jest w Szanghaju, gdzie mamy trzyletnią ekspozycję polskich produktów żywnościowych. Tak też zrobiliśmy w Berlinie po targach Grune Woche, gdzie we wrześniu będziemy przeprowadzali akcję promocyjną w sieciach niemieckich i austriackich - mówi Marek Sawicki.

I dodaje, że na każdych targach odbywają się spotkania z handlowcami i przedsiębiorcami z danego państwa, by umożliwić wspólne budowanie nowe możliwości promocji i sprzedaży.

Minister Sawicki poinformował także, że trwają jeszcze rozmowy w celu dopracowania szczegółów odnośnie tygodniowej akcji promocyjnej w sieciach niemieckich i austriackich.

- W tę akcję muszą zaangażować się przede wszystkim producenci, po to, by ich produkty były widoczne. Mimo, że jedną czwartą eksportu kierujemy na rynek niemiecki, to produkty polskie często są niewidoczne, ponieważ wielu odbiorców z sieci niemieckich życzy sobie sprzedaży pod marką własną. Ważne, by nie tylko tam sprzedawać, ale by czerpać zyski z marki producenta - uważa Marek Sawicki.

Przeczytaj także:

Sieci sklepów w Niemczech i Austrii będą promować polską żywność

Sawicki: Liczymy na większe obroty w handlu żywnością z Kanadą  

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!