• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ministerstwo Finansów i UOKiK przypominają: Robisz zakupy, weź paragon!

Ministerstwo Finansów, wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna akcję, która ma na celu przypominanie o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-07-2011, 15:20

Jak przypomina UOKiK, zwrot towaru, czy reklamacja usługi są możliwe tylko po okazaniu dowodu zakupu. Najprostszym jest paragon. Dowodem transakcji jest także faktura VAT, potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, a nawet zeznania osób, które były świadkami zakupów.

Sprzedawca ma obowiązek przyjęcia reklamacji nawet wtedy, gdy nie zgadza się z naszymi żądaniami. Może jednak tego nie zrobić, gdy nie mamy dowodu zakupu, ponieważ wtedy trudno będzie udowodnić, że dany produkt kupiliśmy w konkretnym sklepie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Najkrócej są przydatne paragony potwierdzające zakupy artykułów spożywczych. Na zgłoszenie wady sprzedawcy np. soku pomidorowego mamy trzy dni od otwarcia opakowania, podobnie jak w przypadku wszystkich towarów sprzedawanych na wagę.

Paragony potwierdzające zakup obuwia, ubrań, mebli, samochodów czy sprzętu RTV warto trzymać przez dwa lata, gdyż jest to czas, kiedy możemy złożyć reklamację w przypadku odkrycia wady produktu.

UOKiK informuje także, że oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji, która jednak jest dobrowolna - przedsiębiorca może udzielić gwarancji, ale nie musi. Gdy zdecydujemy się na taką formę dochodzenia roszczeń, producent ma również prawo wymagać od nas oprócz dołączenia wadliwego produktu, przedstawienia paragonu, karty gwarancyjnej wraz z pieczątką sklepu czy oryginalnego opakowania.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • aldi 2011-07-08 21:33:47

    ostatnio dwa tygodnie temu w piątek kupiłam buty w sklepie syreny .oczywiście mierzyłam ale tylko prawego wedle zwyczaju. Po założeniu w domu okazało się ,że w lewym bucie źle układa się pasek przechodzący pod kostką i uwiera mnie w kostkę.Oczywiście buty miałam na nodze około 2 godzin w pozycji siedzącej a więc nie chodzone.W poniedziałek zawiozłam do reklamacji i tu spotkało mnie wielkie zdziwienie buty przyjęto i wypłacono należność,to rzeczywiście działa.A jeszcze przed rokiem takiej możliwości nie było ,nie mogę tego mówić za inne sklepy ale w tym wypadku zasługuje sklep na pochwałę.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!