Mintel: 9 na 10 Brytyjczyków korzysta z platformy Amazon
Amazon to prawdziwy fenomen na rynku handlu detalicznego. Nowe badania firmy Mintel pokazują, że prawie dziewięciu na dziesięciu (86 proc.) Brytyjczyków to użytkownicy bądź kupujący na platformie Amazon.

Według Mintela 21 proc. badanych zadeklarowało, że zwiększyło swoje zakupy na Amazonie, podczas gdy 13 proc. zmniejszyło je w ciągu ostatniego roku. 70 proc. klientów Amazona robi tam zakupy przynajmniej raz w miesiącu, a mniej niż jedna piąta (17 proc.) - co tydzień.
Co znajduje się w koszyku użytkowników platformy? Książki, DVD lub wideo gry (39 proc.) pozostają najpopularniejszymi kategoriami. Dalej mamy elektronikę (30 proc.), odzież / biżuterię (30 proc.) i zabawki (20 proc.). Aż 45 proc. gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii posiada urządzenia Amazona. Są to najczęściej: Kindle (23 proc.), Fire TV / TV Stick (16 proc.), Fire Tablet (14 proc.), i Echo (11 proc.).
Duże zaufanie do giganta handlowego potwierdza fakt, że aż połowa (51 proc.) użytkowników Amazona zakłada, że e-detalista ma najlepsze (najtańsze) ceny, a sześciu na dziesięciu badanych (59 proc.) twierdzi, że są lojalni wobec tej firmy. 70 proc. kupujących z Amazonem przyznaje, że jest to dla nich sprzedawca "pierwszego wyboru".
Czytaj więcej w dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.