Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Mintel: Konsumenci ukierunkowani są na aspekt prośrodowiskowy

  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 19-08-2021, 09:53
Działania marek spożywczych współgrają z rosnącą świadomością i odpowiedzialnością ze strony konsumentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.
Mintel: Konsumenci ukierunkowani są na aspekt prośrodowiskowy Gospodarka Obiegu Zamkniętego

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Konsumenci preferują opakowania przyjazne środowisku

- Analiza polskiego rynku spożywczego pod kątem nowych wdrożeń w oparciu o dane z Globalnej Bazy Nowych Produktów (GNPD/Global New Products Database) firmy Mintel wskazuje, że w okresie dwunastu miesięcy do lipca 2021 roku wiodącymi typami oświadczeń były „produkt organiczny”, „z niską/zerową zawartością alergenów”, „bez postrzeganych jako sztuczne dodatków/konserwantów”, „produkt wegański” oraz „bez glutenu” – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Ekspertka tłumaczy, że spoglądając na innowacje europejskie, wiodące oświadczenia w okresie sierpień 2020 – lipiec 2021 były mocno ukierunkowane na aspekt prośrodowiskowy, obejmując obszary takie jak opakowania przyjazne środowisku, opakowania nadające się do recyklingu lub opakowania z materiałów z recyklingu oraz produkty akcentujące działania na rzecz zrównoważonych zasobów i środowiska życia. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • adi 2021-08-19 13:06:04

    Tylko ciekawe czemu tyle standów jest w dyskontach, na których są zmiksowane produkty . Czy to ma na celu chronić środowisko, czy ograniczyć koszty w sklepie z tytułu nie wykładania towaru przez pracowników. Przecież to tony papieru i nieprzyjaznych lakierów dla środowiska. Takie są trendy. I czemu tyle ofoliowanego mięsa typu karkówka, boczek. Czy to ma na celu chronić środowisko. I czemu nie można kupić maszynki do golenia albo popularnego kleju bez twardego plastiku, którego nie można nożem pokroić. Czy to jest trend ochrony środowiska, czy ekonomia upchania jak największej liczby produktów na półkach i kasach przy kasowych.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!