Mintel: Konsumenci ukierunkowani są na aspekt prośrodowiskowy
- Autor: Olimpia Wolf
- Data: 19-08-2021, 09:53

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Konsumenci preferują opakowania przyjazne środowisku
- Analiza polskiego rynku spożywczego pod kątem nowych wdrożeń w oparciu o dane z Globalnej Bazy Nowych Produktów (GNPD/Global New Products Database) firmy Mintel wskazuje, że w okresie dwunastu miesięcy do lipca 2021 roku wiodącymi typami oświadczeń były „produkt organiczny”, „z niską/zerową zawartością alergenów”, „bez postrzeganych jako sztuczne dodatków/konserwantów”, „produkt wegański” oraz „bez glutenu” – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.
Ekspertka tłumaczy, że spoglądając na innowacje europejskie, wiodące oświadczenia w okresie sierpień 2020 – lipiec 2021 były mocno ukierunkowane na aspekt prośrodowiskowy, obejmując obszary takie jak opakowania przyjazne środowisku, opakowania nadające się do recyklingu lub opakowania z materiałów z recyklingu oraz produkty akcentujące działania na rzecz zrównoważonych zasobów i środowiska życia.
komentarze (1)
Tylko ciekawe czemu tyle standów jest w dyskontach, na których są zmiksowane produkty . Czy to ma na celu chronić środowisko, czy ograniczyć koszty w sklepie z tytułu nie wykładania towaru przez pracowników. Przecież to tony papieru i nieprzyjaznych lakierów dla środowiska. Takie są trendy. I czemu tyle ofoliowanego mięsa typu karkówka, boczek. Czy to ma na celu chronić środowisko. I czemu nie można kupić maszynki do golenia albo popularnego kleju bez twardego plastiku, którego nie można nożem pokroić. Czy to jest trend ochrony środowiska, czy ekonomia upchania jak największej liczby produktów na półkach i kasach przy kasowych.
Odpowiedz