Mintel: Natura, alternatywy, funkcjonalność, czysta etykieta – trendy w branży spożywczej
- Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
- Data: 27-06-2016, 13:39

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Eksperci Mintel wyodrębnili cztery główne grupy trendów w branży spożywczej. Pierwszą z nich jest naturalność - dbanie o środowisko, odchodzenie od sztucznych składników i pragnienie autentyczności. Druga związana jest z recepturami i opiera się głównie na eksperymentowaniu ze smakami i formami, a także benefitami funkcjonalnymi. Trzecia grupa to trendy związane ze zdrowiem - poszukiwanie alternatyw dla mięsa i nabiału, spożywanie zdrowych tłuszczy czy sięganie po produkty z krótką, „czystą” etykietą. Czwarta grupa trendów, które coraz mocniej wpływają na rynek żywności i napojów to efekt zmian w zachowaniach konsumentów. Firmy muszą dostosować się do rosnącej liczby gospodarstw jednoosobowych, wpływu e-commerce i mediów społecznościowych na branżę.
Z tych trendów, Mintel wyłuskał cztery najważniejsze czynniki, które wpływają na rozwój rynku spożywczego. I są to właśnie: dieta zgodna z DNA, zwrot ku naturze i odchodzenie od sztucznych dodatków i składników pokarmowych, dewiza „Jesteś tym, co jesz” oraz alternatywy.
komentarze (0)