Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Moda na browary restauracyjne

W całym kraju w szybkim tempie przybywa tzw. browarów restauracyjnych, czyli lokali, które proponują swoim gościom własne, warzone na miejscu niepasteryzowane piwa - podaje dziennik Polska. Już w przyszłym tygodniu na gdańskiej Starówce ruszy Brovarnia Gdańsk - pierwszy browar restauracyjny w północnej Polsce.

Moda na browary restauracyjne
Poznańska Brovaria

Autor: Polska
Data: 21-07-2008, 08:49

Bogdan Kisielewski, prezes spółki Stary Browar, która go uruchamia, liczy, że bez trudu zapełni 300 miejsc, które przygotował dla gości na dwóch poziomach zabytkowej kamienicy nad Motławą. Będzie kusił czterema rodzajami świeżego niepasteryzowanego piwa warzonego wyłącznie z naturalnych surowców. Każdego dnia goście zza szklanej szyby będą mogli obserwować niecodzienny spektakl: krzątaninę głównego piwowara, który gotuje brzeczkę lub dosypuje słodu do kadzi.

Dziś w całym kraju jest już 12 podobnych browarów. Prawie wszystkie, poza wrocławskim Spiżem i krakowskim CK Browarem, powstały po 2005 r. Ale w ciągu dwóch lat ich liczba co najmniej podwoi się. W Płocku przy Starym Rynku powstaje Browar Tumski - drugi w tym mieście. W grudniu ruszy minibrowar przy otwartym w połowie lipca hotelu 1231 w Toruniu. Jeszcze w tym roku smak świeżego piwa poznają m.in. mieszkańcy Białegostoku i Koszalina.

Restauratorzy liczą, że odniosą taki sukces jak Bierhalle - sieć należąca do spółki QLT Restaurant & Bar. - Każdego roku mamy zamiar otwierać co najmniej 3-4 nowe restauracje. Właśnie budujemy je w Białymstoku, we Wrocławiu i drugi lokal w Łodzi - zapowiada Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny spółki QLT Restaurant & Bar.

Minibrowary cieszą się popularnością, bo coraz więcej Polaków ma już dość piwnej monotonii w sklepach i pubach: wszędzie te same marki, podobny smak. A browary mogą zmieniać rodzaje oferowanego piwa nawet kilkakrotnie w ciągu roku.

Chętnych do prowadzenia browarów przybywa, choć nie jest to tania inwestycja: na efektowną instalację z miedzianymi zbiornikami, która może wyprodukować 50 tys. l piwa rocznie, trzeba wyłożyć co najmniej 265 tys. euro. Jednak to nic w porównaniu z zyskami, na jakie można liczyć. Wyprodukowanie jednego kufla to koszt od 1,48 zł do 2 zł. Kiedy jednak piwo trafi na stół - jego cena wzrasta do 6-7 zł.

- Powodzenie restauracji jest gwarantowane. Lokal szybko staje się główną atrakcją miasta. - 80 proc. gości to zagraniczni turyści. Chcą mieć możliwość zabrania piwa za sobą, dlatego jesienią zaczniemy sprzedawać niepasteryzowane piwo w butelkach - mówi Elżbieta Jakubiak z Brovarii z Poznania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!