Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Moya: Niski popyt na paliwa, spadki w gastronomii, wzrosty w sprzedaży sklepowej

Branża paliwowa odczuwa skutki epidemii i wprowadzonych obostrzeń. Po początkowych spadkach sprzedaży sytuacja sektora się ustabilizowała. Wstępny plan odmrażania gospodarki pozwala spoglądać w przyszłość z optymizmem - mówi Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych Moya, członek zarządu Anwim S.A.

Moya: Niski popyt na paliwa, spadki w gastronomii, wzrosty w sprzedaży sklepowej
Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych MOYA, członek zarządu Anwim S.A., fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 27-04-2020, 11:55

- Jako branża nauczyliśmy się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Działamy, zachowując wszystkie zasady bezpieczeństwa zarówno na stacjach, jak i w pracy administracyjnej. Spodziewamy się, że pomimo systematycznego zmniejszania obostrzeń, część z obecnych zasad bezpieczeństwa zostanie z nami na dłużej. Cały sektor paliwowy w Polsce działa solidarnie. Wzajemnie wspieramy się, wymieniamy doświadczenia, staramy wprowadzić na stacjach najlepsze praktyki. Jesteśmy świadomi, jak istotna z punktu widzenia całej gospodarki jest sprzedaż paliw - mówi Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych Moya, członek zarządu Anwim S.A.

- W wyniku wprowadzonych obostrzeń średnie spadki sprzedaży paliw, według danych GUS za marzec, wynoszą 12,5% r/r. Widzimy wyraźne rozróżnienie między stacjami miejskimi, a tymi położonymi w mniejszych miejscowościach. Większe spadki zwykle zdarzają się w dużych ośrodkach, czyli tam, gdzie bardziej popularna i przede wszystkim możliwa jest praca zdalna. To z pewnością jeden z powodów, w wyniku którego ludzie zdecydowanie mniej poruszają się po miastach. Weszliśmy też w okres większej aktywności pracowników sektora rolnego, co zauważamy na stacjach paliw zlokalizowanych poza dużymi ośrodkami - dodaje.

- Jeżeli chodzi o produkty pozapaliwowe, w ramach branży odczuliśmy spadki w sprzedaży gastronomii. Wynika to przede wszystkim z tego, że ludzie mniej się przemieszczają, a będąc na stacji paliw, starają się jak najszybciej zrealizować płatność za paliwo, by nie przebywać w obiekcie dłużej, niż jest to absolutnie konieczne. Widzimy, że asortyment produktów gastronomicznych na stacjach większości sieci w Polsce został znacznie zredukowany - tłumaczy.

- W przypadku sprzedaży sklepowej zanotowaliśmy spory, bo aż 20% wzrost r/r. Jest to związane m.in. z wprowadzeniem do oferty na większości stacji asortymentu środków ochronnych, czyli płynów, żeli odkażających, maseczek higienicznych czy jednorazowych rękawiczek. Drugim czynnikiem generującym naszym zdaniem wzrosty może być ładna pogoda, która sprzyja kupowaniu przez klientów choćby napojów - podkreśla dyrektor Moya.

- Niskie ceny paliw nie pobudzają wolumenów, ponieważ ograniczenia w poruszaniu są wciąż obowiązujące, a ludzie praktykują pracę zdalną. Obserwujemy, że popyt na paliwa wciąż jest niski. Natomiast korzystne ceny hurtowe pozwalają poszczególnym stacjom nieco zrekompensować straty wynikające z niskich obrotów - dodaje.

więcej informacji:

Filip Puchalski RSS ALERT    /    Moya RSS ALERT    /    stacje paliw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!