Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

MR szacuje, że we wrześniu br. sprzedaż detaliczna wzrośnie o blisko 5 proc.

We wrześniu wzrost sprzedaży detalicznej będzie zbliżony do 5 proc., a największych wzrostów należy spodziewać się w sprzedaży mebli i farmaceutyków - komentuje poniedziałkowe dane GUS o sprzedaży detalicznej w sierpniu br. Ministerstwo Rozwoju.

Główny Urząd Statystyczny poinformował w poniedziałek, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2020 r. wzrosła o 0,5 proc. w ujęciu rocznym (po wzroście o 3 proc. w lipcu br.), a w ujęciu miesięcznym spadła o 2,4 proc. Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących wzrosła w ubiegłym miesiącu o 0,4 proc. rdr.

"Szacujemy, że we wrześniu wzrost sprzedaży detalicznej będzie zbliżony do 5 proc. Największych wzrostów należy spodziewać się w sprzedaży mebli i farmaceutyków" - podano w komentarzu MR.

Analitycy resortu zwrócili uwagę, że w ujęciu narastającym, w okresie styczeń-sierpień br. spadek sprzedaży wyniósł 3,5 proc. w ujęciu rocznym. Ich zdaniem w kontekście głębokich spadków aktywności konsumentów w okresie wiosennego lockdownu i ograniczeń w handlu, należy uznać za wynik relatywnie dobry.

Dodano, że w sierpniu największy wzrost sprzedaży odnotowano w przedsiębiorstwach sprzedających "meble, rtv, agd" - o 10,2 proc. r/r. Wzrost sprzedaży nastąpił także w grupach: "prasa, książki, pozostałe sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (o 1,6 proc.), "tekstylia, odzież, obuwie" (o 1,2 proc.) oraz "farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny" (o 0,8 proc.). W przedsiębiorstwach sprzedających "pojazdy samochodowe, motocykle, części" spadek wyniósł 5 proc., a w handlujących "żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi" sprzedaż była o 3,3 proc. niższa.

"Coraz większe zainteresowanie klientów zakupami w sklepach stacjonarnych przekłada się na handel internetowy. W sierpniu wartość sprzedaży detalicznej przez internet była o 7,8 proc. niższa niż miesiąc wcześniej (w cenach bieżących), a jej udział w łącznej sprzedaży przedsiębiorstw spadł do 6,1 proc. z 6,5 proc. w lipcu" - zauważono.

MR wskazało, że spadek udziału sprzedaży przez internet wykazały m.in. przedsiębiorstwa handlujące "tekstyliami, odzieżą i obuwiem" (z 16,8 proc. przed miesiącem do 15,7 proc.). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    Ministerstwo Rozwoju RSS ALERT    /    sprzedaż detaliczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!