Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Na decyzje zakupowe Polaków wpływa asortyment najbliższych sklepów

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 31-08-2018, 19:07
Wyniki badania przeprowadzonego na początku br. przez ASM Group S.A. pokazują, że jeśli chodzi o produkty spożywcze, Polacy mają mocno zakorzenione nawyki zakupowe. Więcej niż połowa deklaruje, że promocje nie wpływają na ich decyzje zakupowe. Raport pokazuje też, że najczęściej zakupy spożywcze robione są w pobliżu miejsca zamieszkania.
Na decyzje zakupowe Polaków wpływa asortyment najbliższych sklepów
Fot. Fotolia

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ponadto, jak wskazuje badanie, status związku w dużym stopniu wpływa na towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze.

Badanie ASM Group „Z perspektywy klienta” wykazało, że 43% ankietowanych kupuje towary objęte promocją. Tylko 3% badanych przyznało przy tym, że ma problemy z zakupem produktów, których nie planowała. Jak wskazują eksperci ASM Group, świadczy to o postępującej automatyzacji zakupów, wynikającej w dużej mierze z pospiechu. Wypracowane nawyki zakupowe mogą więc pomóc konsumentom oszczędzić czas. Eksperci zwracają jednak uwagę, że kryterium to staje się dominującym w procesie robienia zakupów artykułów spożywczych, co nie jest równoznaczne z optymalnym wyborem poszczególnych produktów.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!