Na e-zakupy wydaliśmy 15,5 mld zł w 2010 r.
Jak wynika z badań Net Tack SMG/KRC do produktów najczęściej kupowanych online zaliczamy: książki (sięga po nie ponad 14 proc. internautów), odzież i obuwie (12 proc. e-klientów), telefony komórkowe i akcesoria oraz sprzęt komputerowy i RTV (9 proc.) - informuje www.dlahandlu.pl.
Z aukcji korzysta 60 proc. internautów, a z zakupów w e-sklepach około 50 proc. jak podają wyniki badań Nielsen Group. Polskie sklepy internetowe stają się coraz bardziej profesjonalne i wiarygodne, dbają o asortyment oraz wysoką jakość obsługi klienta.
Według najnowszych danych obecnie w Polsce istnieje około 10 tysięcy e-sklepów. Przedsiębiorcy w sieci kuszą konsumentów między innymi: rabatami, darmową dostawą, zakupami grupowymi lub w serwisach społecznościowych. Z badań przeprowadzonych przez Euromonitor wynika, że wartość polskiego handlu w internecie podwoi się w ciągu najbliższych czterech lat.
Polscy e-klienci to przede wszystkim osoby młode do 39. roku życia, uczniowie i studenci, kadra zarządzająca i przedstawiciele wolnych zawodów.
Użytkownicy sieci najczęściej korzystają ze stron internetowych sprzedawców detalicznych, wyszukiwarek oraz stron umożliwiających porównywanie cen. Polacy wyróżniają się spośród wszystkich krajów europejskich - wolą korzystać ze stron internetowych sprzedawców (65 proc.) niż z innych stron.
