• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Na kryzysie zarabiają dyskonty i bukmacherzy

Wystraszeni konsumenci zmniejszają wydatki na wyjścia do restauracji czy pubu, ale nadal lubią wziąć udział w zakładach bukmacherskich - pisze Polska.
  • Autor: Polska
  • Data: 21-01-2009, 09:57
Na kryzysie zarabiają dyskonty i bukmacherzy

Luminar, największa brytyjska sieć nocnych klubów, ostrzegł inwestorów, że prawdopodobnie nie wypłaci dywidendy, ponieważ młodzi klubowicze zaczęli oszczędzać.

Spadek obrotów dotknął też firmę gastronomiczną Tragus czy browar SABMiller, natomiast firma bukmacherska William Hill zanotowała w ostatnich 11 tygodniach 8-proc. wzrost przychodów, a w skali całego roku klienci zostawili o 6 proc. więcej pieniędzy. Grupa, która ma 2,3 tys. placówek w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a także prowadzi serwis telefoniczny i internetowy, przewiduje, że przychody wyniosą około 275 mln funtów, czyli więcej, niż prognozowali analitycy.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zmiana decyzji Luminara o wypłacie dywidendy wynika ze spadku przychodów o 5,1 proc. w ostatnich pięciu tygodniach minionego roku. Dyrektor firmy Stephen Thomas powiedział, że wydatki na klienta, które do listopada utrzymywały się na stałym poziomie, znacząco się obniżyły, ponieważ najważniejsza grupa docelowa (18-24 lata) dostosowała swoje zachowania do kryzysowych warunków.

Szef Tragusa Graham Turner ocenia, że w obecnym klimacie ekonomicznym spadek przychodów o 3,3 proc. to całkiem przyzwoity wynik, i przewiduje, że spółka poradzi sobie z recesją lepiej od niektórych konkurentów. - Należymy do tego sektora, w którym ludzie raczej ograniczą sumę jednorazowo wydawanych pieniędzy, niż całkiem przestaną przychodzić.

Sklepy z tanią odzieżą i modą niszową radzą sobie najlepiej w branży, w którą uderzyły słaby funt i pogorszenie się nastrojów konsumenckich. Sieć Primark zanotowała wzrost sprzedaży o 4 proc., podczas gdy Next, Debenhams oraz Marks & Spencer, handlujące ubraniami z wyższej półki, donoszą o porównywalnych spadkach. Sukces Primarka jest tym bardziej znaczący, że ostatnio pojawiły się zastrzeżenia natury etycznej, związane z obniżeniem cen dla dostawców z krajów rozwijających się.

John Bason, dyrektor finansowy Associated British Foods (ABS), właściciela sieci, powiedział: - Z dostawcami z krajów rozwijających się musimy twardo negocjować, ponieważ spadek kursu funta oznacza, że za kilka miesięcy cena surowców poszłaby ostro do góry.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!