Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Na prezent, w internecie i pod wpływem impulsu. Tak kupujemy produkty do kuchni

Aż 62% Polaków kupiło produkty do kuchni przez internet, a niewiele mniej na prezent – to wynik raportu „Polacy w kuchni” przygotowanego na podstawie ogólnopolskiego badania opinii przez Bonami. Do zakupów online skłoniły badanych między innymi obostrzenia związane z pandemią.

Na prezent, w internecie i pod wpływem impulsu. Tak kupujemy produkty do kuchni
Do kuchni kupujemy w internecie /fot. shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 14-12-2020, 15:49

Marka Bonami, do której należy sklep internetowy z artykułami do domu i ogrodu, opublikowała właśnie raport dotyczący aranżacji polskich kuchni. Zbadano w nim poziom zadowolenia z wyglądu kuchni, aktywności, gust oraz preferencje zakupowe Polaków. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie internautów w wieku powyżej 25 lat, którzy mają wpływ na wystrój i wyposażenie kuchni. Na zlecenie Bonami wykonał je instytut badawczy SW Research.

Produkty, które kupujemy w internecie
Kategorią produktów do kuchni najczęściej kupowaną online jest sprzęt kuchenny – wymieniło go 46% badanych, którzy kiedykolwiek kupili coś do kuchni w ten sposób. Na kolejnych miejscach pojawiły się akcesoria kuchenne i przybory (38% wskazań), naczynia (31%), dekoracje (25,5%) oraz tekstylia (18,7%). Choć do zakupów online skłania konsumentów przede wszystkim wygoda (41% wskazań) oraz cena (40%), w tym roku takim impulsem były także obostrzenia w życiu gospodarczym i społecznym związane z pandemią koronawirusa – pod tym wpływem zakupy online zrobił co piąty badany.

„Okres pandemii wpłynął na zachowania konsumentów. Z powodu ograniczonego dostępu do stacjonarnych sklepów zaczęliśmy częściej kupować online. Konsumenci zwrócili się w stronę e-commerce również w przypadku zapotrzebowania na produkty do domu, które są podatne na efekt ROPO (research online, purchase offline)” – komentuje Marta Kmošenová z Bonami.

Prezent do kuchni? Czemu nie

Jak wynika z badania, produkty do kuchni są chętnie kupowane przez Polaków na prezent. Do wręczenia takiego upominku przyznaje się 68% kobiet i 55% mężczyzn. Co mamy szansę znaleźć w tym roku pod choinką? Z raportu Bonami wynika, że najbardziej popularną kategorią są naczynia. Niemal co drugi badany, który kupił choć raz produkty do kuchni na prezent, zdecydował się właśnie na nie (47% wskazań). Na prezent kupujemy też akcesoria kuchenne i przybory (38%) oraz sprzęt kuchenny (30%). Co ciekawe, Polakom zdarza się kupować produkty do kuchni pod wpływem impulsu. Przyznał się do tego co drugi badany, zdecydowanie częściej kobiety (60%) niż mężczyźni (45%). Odsetek kupujących akcesoria kuchenne w sposób nieplanowany maleje wraz z wiekiem badanych – od 66% w grupie wiekowej 25-34 lata do 40% wśród najstarszych badanych (65 lat i więcej).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakupy w internecie RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • alicja 2020-12-19 21:19:38
    ja od dawna większość zakupów robię przez internet. na przyklad ostatnio kupiłam maszynkę do mięsa zelmotoru i zakup okazał się bardzo udany :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!