Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Najatrakcyjniejsze dla budowy nowych centrów handlowych będą średnie miasta

W ciągu najbliższych lat najatrakcyjniejsze dla budowy nowych galerii centrów handlowych będą średnie miasta, liczące ok. 50-60 tys. mieszkańców - przekonuje prezes Rank Progress, Jan Mroczka. Spółka wkrótce odda do użytku obiekt w Jeleniej Górze i rozpocznie budowę galerii w Świdnicy - informuje serwis www.wnp.pl.

  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl
Data: 07-11-2010, 20:17

Szef notowanego na giełdzie dewelopera obiektów handlowych z Legnicy ocenił, że po ostatnim, ok. dwuletnim zastoju, można spodziewać się dobrych perspektyw dla rynku związanego z budową nowych centrów handlowych.

- Z optymizmem patrzymy na przyszłe inwestycje - oceniając przynajmniej po tym, co dzieje się w portfelu Rank Progress. W ostatnich miesiącach pozyskaliśmy nowych najemców, m.in. z branży odzieżowej, fitness i gastronomii. Do tego prowadzimy rozmowy na temat kilkunastu lokalizacji pod nowe inwestycje - powiedział Mroczka.

- Niedługo oddajemy do użytku galerię w Jeleniej Górze, a wkrótce rozpoczniemy budowę obiektu w Świdnicy; trwają prace w Zamościu i Kaliszu. Patrząc na zainteresowanie naszych najemców mogę powiedzieć, że na najbliższe pięć lat Rank Progress posiada zabezpieczony portfel nieruchomości, na których będzie miał najemców - dodał.

Mroczka podkreślił, że mocną pozycję na lokalnych rynkach mają prowadzone przez Rank Progress galerie w Legnicy i Kłodzku. To drugie przekroczyło już 33,5 tys. m kw. powierzchni. Deweloper niedawno sprzedał tam powierzchnię hipermarketowi budowlanemu, który planuje rozbudować obiekt o kolejne 3 tys. m kw. Natomiast w grudniu w kłodzkiej galerii ma zostać otwarte kino oraz towarzyszące mu lokale gastronomiczne.

- To pokazuje, że średnie miasta potrzebują tego typu obiektów i Rank Progress jest nastawiony na właśnie taką ofertę. Jesteśmy zainteresowani średnimi miastami w całej Polsce, o liczbie mieszkańców ok. 50-60 tys. Można jeszcze znaleźć miejsca na nowe centra handlowe w dużych miastach. Jednak nasze doświadczenia z rozmów z władzami średnich miast oraz najemcami, którzy widzą tam potencjał, potwierdzają, że obrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny - wskazał Mroczka.

W jego opinii, na rentowność planowanych obiektów nie powinny mieć znaczącego znaczenia prognozowane wzrosty cen materiałów budowlanych i robocizny. Trudniej natomiast przewidzieć poziom marż przy krótkoterminowych projektach inwestycyjnych, gdzie deweloper wykonuje budynki zamawiane przez sieci handlowe. W tym przypadku marże mogą wahać się od 50 do nawet 300-400 proc.

więcej informacji:

Rank Progress RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    kryzys gospodarczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.119.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!