• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Najpopularniejsi wydawcy gazetek i katalogów z promocjami w Polsce

Najaktywniejsze marki w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono w IV edycji programu AdRetail Inspirio.
  • Autor: MondayNews
  • Data: 14-05-2021, 09:52
Najpopularniejsi wydawcy gazetek i katalogów z promocjami w Polsce
Gazetki promocyjne i katalogi - nagrodzono takie podmioty, jak LEGO, Selgros, Castorama, Avon, Lidl, Kaufland, Empik, Media Expert, POLOmarket oraz Żabka. Przyznano też wyróżnienia dla Biedronki i Leroy Merlin.fot. materiały prasowe

Gazetki promocyjne - Kaufland, POLOmarket, Żabka z nagrodami, wyróżnienia dla Biedronki i Leroy Merlin

W ramach tego sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń. Były to m.in. odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz produkty. Za najlepsze wyniki w całym ubiegłym roku nagrodzono takie podmioty, jak LEGO, Selgros, Castorama, Avon, Lidl, Kaufland, Empik, Media Expert, POLOmarket oraz Żabka. Przyznano także specjalne wyróżnienia dla Biedronki i sieci Leroy Merlin.

Kapituła AdRetail Inspirio (AdRI) przeanalizowała ruch w największej grupie serwisów i aplikacji agregujących promocje (Promoceny.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Ding.pl), który miał miejsce w całym 2020 roku. Łącznie sprawdzono ponad 1,2 mld wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Analizowano m.in. wszelkie odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz same produkty. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie aż 179 brandów oraz wydawców gazetek i katalogów z promocjami. W konsekwencji przyznaliśmy nagrody za najczęściej wyświetlane oferty w 10 kategoriach, tj. art. dziecięce, cash&carry, convenience, DIY, drogerie i apteki, dyskonty, hipermarkety, kultura i rozrywka, RTV i ADG oraz supermarkety. Ponadto podjęliśmy decyzję o wręczeniu 2 specjalnych wyróżnień – mówi Karol Kamiński, Przewodniczący Kapituły AdRI.

I tak w kategorii art. dziecięce konsumenci najczęściej interesowali się ofertami LEGO. Laureat osiągnął wynik ponad 4-krotnie lepszy niż jego konkurent znajdujący się na 2. miejscu. 

Z kolei w segmencie Cash&Carry zwyciężył Selgros. Miał ponad 2 razy lepszy wynik niż brand z 2. miejsca i blisko 10-krotnie większy niż podmiot zamykający zestawienie.

Najbardziej zacięty pojedynek odbył się w kategorii DIY. Zwycięska Castorama wyprzedziła sieć Leroy Merlin tylko o 0,15%. Dlatego zostało przyznane specjalne wyróżnienie za 2. miejsce.

– Obie marki wyjątkowo postawiły na promowanie najpopularniejszych produktów w czasie pandemii, głównie potrzebnych do modernizacji mieszkań i domów. Konsumenci wyraźnie to zauważyli – wyjaśniają Członkowie Kapituły. 

Gazetki promocyjne - Avon z najlepszy w kategorii drogerie, a Lidl wśród dyskontów 

Wśród brandów i sklepów drogeryjnych (w tym kosmetycznych) oraz aptek najczęściej odwiedzane były gazetki i katalogi Avonu. Laureat miał o 20% lepszy wynik od podmiotu będącego na 2. miejscu i o ponad 160% – od sieci zajmującej 3. pozycję. Warto też zauważyć, że w tej kategorii wzięto pod uwagę aż 29 wydawców.

Bardzo wyrównana walka rozegrała się także między dyskontami. Lidl wyprzedził Biedronkę o 0,20%. W obu przypadkach łącznie przeanalizowano aż 660 mln wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników.

– Liderzy wygenerowali blisko 17 razy większy ruch niż pozostałe 3 podmioty w tej kategorii. Dlatego przyznaliśmy nagrodę Lidlowi oraz specjalne wyróżnienie Biedronce – tłumaczy Karol Kamiński.

W przypadku hipermarketów zdecydowanym zwycięzcą okazała się sieć Kaufland. Przewaga laureata nad 2. i 3. miejscem była odpowiednio 3-krotna i blisko 10-krotna. 

Kategorię kultura i rozrywka zdominował Empik. Miał ponad 13-krotnie większy wynik niż jego konkurent, który zajął 2. miejsce. Był też 28 razy lepszy od podmiotu będącego na 3. pozycji.

Natomiast w kategorii RTV i AGD wśród 23 wydawców zwycięzcą został Media Expert. Miał o ponad 26% lepszy wynik od podmiotu będącego na 2. miejscu. Wygenerował też o 270% więcej zdarzeń od sieci, która znalazła się na 3. pozycji.

Spośród 25 supermarketów zwyciężył POLOmarket, który zanotował prawie 3-krotnie większą liczbę wyświetleń niż podmiot będący na 2. pozycji i blisko 5-krotnie wyższą od sieci znajdującej się na 3. miejscu. Ponadto wygenerował 72% więcej zdarzeń niż następni wydawcy. 

W ostatniej kategorii, tj. convenience, rywalizowało 16 brandów. Zdecydowanym liderem została Żabka.

Program branżowy AdRetail Inspirio jest obecny na rynku od 2017 roku. W dotychczasowych edycjach przyznano ponad 200 nagród i wyróżnień dla sieci handlowych, marek i wydawców gazetek promocyjnych. W ciągu 4 lat AdRI wydał też blisko 20 specjalnych raportów branżowych (analiz i badań).

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!