• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Największe wzrosty w handlu internetowym są w Polsce

Zgodnie z najnowszym raportem Colliers International, usługi online oraz sektor e-commerce (dwa najistotniejsze aspekty w rozwoju globalnej gospodarki w ostatnim czasie) nie tylko zmieniają oblicze rynku handlowego ale również mają wpływ na sektor logistyczny w Europie.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl za Colliers International
  • Data: 31-10-2012, 19:34

Niemcy oraz Wielka Brytania nadal pozostają w czołówce pod względem handlu przez Internet, jednak to Europa Wschodnia z Polską na czele zanotuje w tej dziedzinie największy wzrost. Rosnąca ilość zakupów online, duży rynek zbytu, stosunkowo tania siła robocza oraz dobrze rozwinięty sektor logistyczny czynią z Polski niezwykle atrakcyjną lokalizację do rozwoju handlu internetowego nie tylko dla marek krajowych.

Zmiana sposobu dokonywania zakupów wytworzyła również zapotrzebowanie na bardziej złożone systemy dystrybucji.

Raport Colliers podkreśla, że sprzedaż internetowa opiera się na modelu biznes-klient (business-to-consumer), co oznacza wyeliminowanie z łańcucha dostaw jednego lub nawet kilku pośredników, i przyczynia się do znacznego powiększenia grona bezpośrednich odbiorców danego sprzedawcy, będącego zarazem najemcą magazynowym.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zwiększa się również ilość dostawców, potrzeby magazynowe oraz transport dużej ilości małych gabarytowo towarów z krótkim terminem dostawy, jak również liczba ładunków zwrotnych.

Taki model biznesowy doprowadził do powstania centrów, które obejmują wszystkie etapy łańcucha dostaw od pozyskania towarów od dostawców, poprzez magazynowanie, sortowanie, pakowanie oraz transport, aż do zarządzania zwrotami.

Raport Colliers analizuje także zmieniające się potrzeby bardziej tradycyjnych sieci handlowych, które prowadzą sprzedaż internetową. Wielu z nich oferuje już różnorodne metody dostawy, począwszy od dowozu zamówionych towarów do domu, po odbiór w sklepie, który zwiększa potrzeby magazynowe danej sieci.

- Podobnie jak w Europie Zachodniej, sektor e-commerce kształtuje rynek magazynowy w Polsce, a nowe strategie dystrybucji wpływają na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz na konstrukcje samych magazynów. Dzisiejsza baza logistyczna, zaprojektowana z myślą o potrzebach sektora B2B nie jest dostatecznie przygotowana na obsługiwanie mniejszych najemców powierzchni magazynowej. Stwarza to lukę dla operatorów, oferujących kompleksowe usługi logistyczne oraz nowe wyzwania dla deweloperów powierzchni magazynowych. Udział sektora e-commerce w Europie jest obecnie największy w regionie zachodnim, ale popyt na podobne usługi rośnie szybko również we wschodniej części kontynentu, co z pewnością przyczyni się do wzrostu zainteresowania wynajmem odpowiednich powierzchni magazynowych zarówno ze strony firm logistycznych jak i bezpośrednio firm handlowych - tłumaczy Maciej Chmielewski, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!