Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Natalia Hatalska na EEC Online: Sprzedaż online odzieży i obuwia wraca do poziomu sprzed pandemii

Infuture.institute przyjrzał się zachowaniom konsumentów korzystających z e-commerce w czasie pandemii. Wyniki zaprezentowano podczas EEC Online.

Natalia Hatalska na EEC Online: Sprzedaż online odzieży i obuwia wraca do poziomu sprzed pandemii
Natalia Hatalska na EEC Online
  • Źródło Property News

Autor: propertynews.pl
Data: 19-05-2020, 13:45

Jak wynika z najnowszych danych, widać wyraźne ograniczenie konsumpcjonizmu. Respondenci będą ograniczać wydatki do tych, najbardziej potrzebnych - komentuje wyniki Natalia Hatalska, CEO i założycielka infuture.institute. - Klienci zaczynają również doceniać to, co już posiadają i będą bardziej skłonni do oszczędzania.

Jeśli chodzi o retail online  - w kategorii „żywność” oraz „obuwie i odzież” (19 proc.) poziomy wracają do poziomu sprzed pandemii. - Można przypuszczać, że sprzedaż w kanale e-commerce będzie rosnąć, ale być może nie tak szybko, jak moglibyśmy się spodziewać - mówi Natalia Hatalska.

Jak zaznacza założycielka infuture.institute, zmienią się również nawyki zakupowe: cały czas chcielibyśmy kupować w sklepach stacjonarnych, choć będzie to o wiele trudniejsze niż dotychczas, m.in. poprzez obostrzenia. Zakładanie maseczek i rękawiczek oraz konieczność dezynfekcji dodatkowo utrudnia i zniechęca do zakupów.

- Widać bardzo silny wzrost dwóch trendów: świadomego konsumpcjonizmu oraz lokalności. Głównym trendem, który wyraźnie traci na sile, jest podejście do zrównoważonego rozwoju. - Dla konsumentów najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego porzucili eko-podejście, używają plastiku, ale jednocześnie oczekują zachowania zgodnego ze zrównoważonym rozwojem od firm i producentów - komentuje Natalia Hatalska.

Wśród wyzwań, ekspertka wyróżnia trend bycia „omni presence”, gdzie kluczowe może być nawiązywanie kontaktów z różnorodnymi partnerami. Kolejnym wyzwaniem jest dotarcie do osób, które są wykluczone cyfrowo.

W dobie pandemii mamy do czynienia również z ekspansją nowych technologii. - Bardzo mocno będzie się rozwijała wirtualna rzeczywistość, wideo, sprzedaż przez media społecznościowe i sztuczna inteligencja w obszarze personalizacji - mówi Natalia Hatalska, ale zaznacza, że rozwój e-commerce będzie się wiązał z kilkoma rosnącymi zagrożeniami, w tym kwestią cyberprzestępczości oraz możliwości utraty zaufania. - Poprzez wykorzystanie różnego rodzaju aplikacji, firmy chcą dowiedzieć się jak najwięcej o klientach. Konsumenci zaczynają być również bardziej wyczuleni na podawanie wrażliwych danych - wyjaśnia Natalia Hatalska.

ZOBACZ RETRANSMISJĘ SESJI NT. E-COMMERCE PODCZAS EEC ONLINE:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EECOnline RSS ALERT    /    Natalia Hatalska RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!