Nestle, Coca-Cola i Tesco znacznie zwiększyły w maju wydatki na reklamę
W maju Nestle, Coca-Cola i Tesco znacznie zwiększyły wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych, natomiast o prawie jedną czwartą mniej niż przed rokiem przeznaczyły w tym celu Unilever i Aflofarm - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.
Z danych przygotowanych przez Kantar Media wynika, że cennikowe wydatki Tesco Polska na reklamę w telewizji, radiu i prasie w maju br. wyniosły 38,39 mln zł. Jest to ponad 384 proc. wydatków firmy na ten cel z maja 2012 r. Z kolei Coca-Cola Poland Services, która pod koniec kwietnia rozpoczeła kampanię pod hasłem "Podziel się radością", wydała w maju br. na reklamę prawie 31,96 mln zł, czyli około 216 proc. tego, co w maju 2012. Spory wzrost wydatków zanotowało również Nestle Polska (38,46 mln zł, w porównaniu z 30,48 mln przed rokiem).
Kwoty przeznaczane na reklamę w telewizji, radiu i prasie znacznie zmniejszył Aflofarm. W maju br. wyniosły one 70,86 mln zł, czyli o 24,2 proc. mniej, niż rok wcześniej. Z kolei Unilever Polska w maju przeznaczył na reklamę o 22,6 proc. mniej niż w maju ubiegłego roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.