Netto notuje wzrost sprzedaży na polskim rynku
Duńska sieć dyskontów Netto, zanotowała w 2011 r. wzrost sprzedaży w naszym kraju. - Nie mamy jeszcze zamkniętego roku obrachunkowego, ale mogę powiedzieć, że w ub. roku mieliśmy kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży like for like. Na podobny wynik liczymy także w 2012 r. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sławomir Nitek, wicedyrektor sieci Netto Polska.

Według Sławomira Nitka w 2012 r. może być nienajgorszy dla handlu w Polsce. Należy jednak brać pod uwagę wszystkie, nawet najgorsze scenariusze dotyczące sytuacji gospodarczej w kraju i Europie, i uwzględniać je w prowadzonym biznesie.
Jego zdaniem negatywny wpływ na rynek handlowy w Polsce i wyniki sieci handlowych mogą mieć wysokie ceny surowców. - Najgroźniejsza jest wysoka cena oleju napędowego, która przekłada się m.in. na koszty transportu, a finalnie na ceny produktów na sklepowych półkach. Jeśli ceny towarów wzrosną jeszcze mocniej, klienci przestaną je kupować lub będą kupować ich mniej - wyjaśnia dyrektor operacyjny sieci Netto Polska.
Według Sławomira Nitka, ewentualnych wzrostów cen nie zrekompensuje ostatnia podwyżka płacy minimalnej, która nie była tak znacząca, aby miała wpływ na zakupy Polaków.
Obecnie na polskim rynku działa ponad 240 dyskontów pod szyldem duńskiej sieci Netto.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.