Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

NG2 chce w 2012 zwiększyć powierzchnię handlową o co najmniej 16 proc.

NG2 zamierza w tym roku powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli ok. 16 proc. Planuje wydać na inwestycje około 40 mln zł i otworzyć co najmniej 60 sklepów CCC w Polsce, Czechach i na Słowacji. Przymierza się do ekspansji w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.


Autor: PAP
Data: 20-02-2012, 14:05

"W tym roku zwiększymy tempo ekspansji w stosunku do ostatnich dwóch lat, choć nie będziemy otwierać tyle sklepów co w latach 2007-2009" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes NG2.

"Planujemy powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli około 16 proc." - dodał.

Poinformował, że w 2012 roku otwierane będą jedynie sklepy pod marką CCC. Planowane jest otwarcie co najmniej 60 sklepów, z czego 43 w Polsce, 9 w Czechach i 8 na Słowacji.

"Sklepy będą mieć średnią powierzchnię 420 mkw, czyli ok. 20 proc. większą niż dotychczas. W przypadku Polski sklepy będą otwierane głównie w średnich i mniejszych miastach" - powiedział wiceprezes.

W 2011 roku NG2 powiększyła powierzchnię handlową w sklepach własnych o 12,2 tys. mkw (8,8 proc. rdr), z czego 10 tys. mkw w Polsce, a 2,2 tys. mkw w Czechach.

Na początku kwietnia spółka zamierza otworzyć pierwszy sklep własny na Słowacji.

"Mentalnie jesteśmy gotowi, by rozważać ekspansję w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Trwają rozmowy, analizy" - powiedział Nowjalis.

"Chętniej rozważymy ekspansję w unijnych krajach Europy Środkowej niż na przykład w Rosji czy na Ukrainie" - dodał.

Dariusz Miłek, prezes, poinformował, że spółka mogłaby się rozwijać zagranicą poprzez franczyzę.

"Zgłaszają się do nas chętni do otwierania sklepów franczyzowych. Pilotaż, może nawet w kilku krajach naraz, może potrwać około 2 lat. Za 3-4 lata będziemy wiedzieć, które kraje rozwijać" - powiedział prezes.

W ubiegłym roku NG2 otworzyło 5 sklepów franczyzowych w Rosji.

"Nie wycofujemy się z tego projektu, ale potrzebujemy więcej czasu, by się przyjrzeć ich funkcjonowaniu" - powiedział Nowjalis.

Grupa NG2 zamierza wydać w tym roku na inwestycje około 40 mln zł. W ubiegłym roku CAPEX był rekordowy i wyniósł ok. 120 mln zł, z czego większość pochłonęła budowa nowego centrum logistycznego. Centrum o powierzchni 23 tys. mkw i pojemności ponad 5 mln par obuwia ma być w pełni funkcjonalne w marcu tego roku.

Zadłużenie netto/EBITDA wyniosło na koniec 2011 roku 1,3. Spółka zakłada, że w tym roku spadnie do nieco poniżej 1.

Na koniec grudnia 2011 roku sieć sprzedaży GK NG2 obejmowała 714 placówek, w tym 293 salony firmowe CCC w kraju, 37 butików QUAZI, 216 sklepów własnych BOTI, 52 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej i 116 sklepów sieci franczyzowej (w tym 62 sklepy BOTI, 49 salonów CCC w Polsce oraz 5 salonów CCC w Rosji).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!