Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Nic nie znaczące określenie "zdrowa żywność" jest nadużywane

Zdrowa żywność to w zasadzie tylko określenie stworzone dla celów marketingowych i nie narzucającą żadnych określonych standardów - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Marta Martys, Marketing Manager Wasa Barilla Poland Sp. z o.o.

Nic nie znaczące określenie

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 05-02-2010, 13:18

- Uważam, że często jest to pojęcie nadużywane, w celu zwiększenia sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że świadomość konsumentów również i w tym zakresie rośnie - podkreśla Marta Martys.

Jej zdaniem wśród różnych typów żywności określanej w celach marketingowych jako: zdrowa, ekologiczna, funkcjonalna, itp., żywność opisana jako naturalna jest najrzadziej spotykana. - Rozumienie tego zagadnienia jest ciągle nie do końca prawidłowe - uważa Marta Martys.

Należy rozróżnić dwa rodzaje żywności tego typu: naturalną i składającą się z naturalnych składników.

- Istnieją odpowiednie przepisy pozwalające używać określenia „żywność naturalna" i na pewno nie można go stosować w przypadku produktu, którego składniki są co prawda naturalne, ale jest to produkt wysokoprzetworzony. Można jednak zastosować na opakowaniu takiego produktu informację „100 proc. naturalne składniki" - twierdzi Marta Martys.

Pod określeniem "zdrowa żywność" na półkach sklepowych można znaleźć bardzo różne produkty, które nawet tylko w niewielkim stopniu wyróżniają się pozytywnie na tle podobnych wyrobów, np. czekolada bez cukru czy ciastka pełnoziarniste, jak również produkty sojowe, produkty bezglutenowe itp. Również produkty wytwarzane w tradycyjny sposób (np. chleb razowy z ziarna mielonego na kamiennych żarnach, wypiekany w kamiennym piecu) lub z nietypowych składników (np. chleb orkiszowy) często są szufladkowane jako "zdrowa żywność".

Warto jednak pamiętać, że każdy produkt spożywczy, aby mógł trafić do obiegu musi być zdrowy - czyli nieszkodliwy dla zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marta Martys RSS ALERT    /    Wasa RSS ALERT    /    żywność naturalna  RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • L'Osservatore 2010-02-05 21:32:26
    \"Nic nie znaczące\" dla kogo niby.........?!?
  • Tadek 2010-02-06 16:19:57
    Wszystko fajnie, wszystko pęknie, lecz pragnę zauważyć, że nie istnieje coś takiego jak \"zdrowa żywność\"! Żywność co najwyżej może być PROZDROWOTNA!!!
  • J.M. 2015-05-14 15:58:03
    Coraz częściej zdrowa żywność to żywność z pewnego źródła. Najlepiej prosto od rolnika. Wtedy jest pewność. Od czasu, kiedy zaś rolnicy sprzedają zdrową żywność online, dostępność się zwiększyła. Na cabas.pl można zarówno sprzedawać, jak i kupować zdrową żywność. Wiele z produktów ma nawet znak dziedzictwa kulinarnego, co potwierdza, że zostały przygotowane zgodnie z tradycyjnymi recepturami. To jest zdrowa żywność.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!