Nie wszystkie sieci skorzystają na wzroście konsumpcji. Dino z największymi szansami na poprawę wyników
- Autor: Parkiet
- Data: 27-06-2017, 09:43

Zdaniem Piotra Bogusza, analityka DM mBanku, z trzech spółek, tj. Dino, Eurocash i Emperia, prawdopodobnie ta pierwsza ma największe szanse na wzrost sprzedaży efektywnej (tzw. like for like), mimo wysokiej bazy z ubiegłego roku.
Podobnego zdania jest Adrian Skłodowski, analityk DM PKO BP, który spodziewa się, że Dino Polska zaraportuje bardzo dobre wyniki w II kwartale, m.in. dzięki kontynuacji wzrostu sprzedaży LFL na poziomie 10-12 proc. rok do roku, co implikować będzie 25-30-proc. wzrost przychodów.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Nie najlepsze perspektywy ma Eurocash. Z powodu restrukturyzacji dywizji cash&carry, której efekty będą widoczne dopiero w 2018 r., analitycy spodziewają się słabszych wyników finansowych.
Mimo rosnącej sprzedaży w Stokrotkach w kwietniu oraz w maj, wyniki Emperii za II kwartał mogą być podobne niż te przed rokiem. W maju spółka poinformowała o rozpoczęciu procesu pozyskiwania inwestora, który ma pomóc w szybszym rozwoju. To wpłynęło na kurs akcji i pozytywne wyceny analityków.
Więcej w "Parkiecie".
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Brak cukru to wina klientów? Sieci handlowe zdradzają, co dzieje się w sklepach
-
Słodkie zamieszanie: Skoro w Polsce cukru nie brakuje, dlaczego nie ma go w sklepach?
-
Delikatesy Centrum: po remodelingu obroty rosną nawet o 40 proc.
-
Dino Polska wyemituje obligacje o wartości 170 mln zł
-
Stokrotka z nowymi rozwiązaniami w e-sklepie
-
Żabka, Dino, Selgros na celowniku UOKiK
-
Dino ma już 1975 sklepów. W 2022 roku przybyły 162 placówki
-
Stokrotka rozbudowuje system logistyczny i sieć sklepów
-
handlowy czwartek
Czy Dino zostanie wypożyczalnią sprzętu rekreacyjnego?
-
Dino, Polmlek i Lody Koral. Branża spożywcza na liście 100 najbogatszych Polaków
komentarze (0)