Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 06-03-2013, 08:07
Większość polskich internautów zakupy w sieci robi najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej. Tylko dla co piątego z nich e-zakupy to codzienność. Na pierwszy rzut oka właściciele sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych powinni mieć powody do zadowolenia - blisko 72 proc. internautów przyznaje się do kupowania w sieci. Ale w większości są to zakupy sporadyczne, dokonywane najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Gemius i e-Commerce Polska, do których dotarła "Gazeta Wyborcza".
Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów
Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność

Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność. Robią je co najmniej kilka razy w miesiącu lub częściej. Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności kupowania przez internet. Tylko co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości częściej będzie korzystał z komputera czy smartfona do robienia zakupów. Większość - 61 proc. - nie planuje zmienić swoich zachowań, a więc na e-zakupy będzie się wybierała tak często jak do tej pory - pisze "Gazeta Wyborcza"

Dlaczego zamiast pójść do tradycyjnego sklepu, wolimy zrobić zakupy przez internet? Badani wymieniają: bo jest taniej, szybciej, a towar jest lepszej jakości - ale dla każdego czynniki zachęcające do e-zakupów liczą się w innym stopniu. Dla większości najważniejsza jest oszczędność pieniędzy. W ubiegłym roku 36 proc. badanych kupiło coś w sklepie internetowym, bo tam oferta była tańsza. Jednak to nie kupujący w sieci kładą największy nacisk na niską cenę. Blisko połowa badanych korzystających z internetu, ale w nim nic niekupująca, deklaruje, że przy robieniu zakupów (w tradycyjnych sklepach) myśli o oszczędzaniu. Niska cena jest najważniejsza również dla kupujących na portalach aukcyjnych.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Widać też inną zależność: im częściej ktoś kupuje w internecie, tym mniejszą rolę odgrywa cena. Na przykład w grupie robiących e-zakupy przynajmniej kilka razy w miesiącu cena jest najważniejsza tylko dla 8 proc. badanych - czytamy w "GW".

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • asd 2013-03-06 12:20:29

    Fajny stary, biały Macbook na obrazku.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!