Nielsen: Koszyk produktów FMCG podrożał o 5,7 proc. rdr.

Tylko w lipcu średni koszyk zdrożał o 6,3 proc. Jak wynika z raportu wzrosło znaczenie średnich sklepów spożywczych, dyskontów, sklepów winno-cukierniczych oraz stacji benzynowych. Największy wzrost sprzedaży tzw. koszyka spożywczo-chemiczno-papierosowego zanotowały stacje benzynowe - aż o 22,6 proc. Sprzedaż w średnich sklepach spożywczych urosła o 12 proc., w sklepach winno-cukiernicze o 10,1 proc., w dyskontach – o 7,2 proc.
Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele spowodowało poszerzenie oferty stacji benzynowej o szerszy niż wcześniej asortyment, głównie spożywczy. I np. Orlen wprowadził też produkty dla wegan i wegetarian, soki od polskich sadowników. Koncern zwiększył tez w ciągu roku liczbę sklepów O!Shop o 182 do 274. Najmniejszy wzrost sprzedaży odnotowały małe sklepy spożywcze – dynamika wyniosła jedynie 2 proc. Hipermarkety zanotowały w tych miesiącach spadek sprzedaży – o 0,8 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2017 roku.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Czytaj więcej: dlahandlu.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Zakaz handlu w niedziele ma już 4 lata. Zmienił nie to, co miał zmienić?
-
Koszyk cen dlahandlu.pl: Ile zapłacimy za zakupy?
-
Już dziś, 24 kwietnia kolejna niedziela handlowa. Jak czynne są sklepy?
-
Koszyk cen: w marcu w 10 z 13 przebadanych sieci ceny były wyższe niż w lutym
-
Rynek piwa kurczy się i notuje najgorsze wyniki od 10 lat
-
Jak wojna w Ukrainie zmienia rynek FMCG w Polsce?
-
ZPP apeluje o przywrócenie handlu w niedziele
-
Kolejny sposób na zakaz handlu w niedziele. Otworzyli sklep bez sprzedawców
-
Sieci handlowe: Otwieramy się jako dworce, bo chcą tego klienci
-
Ruszyła kontrola sklepów. Znikną "czytelnie" i "wypożyczalnie"?
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)