Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Nielsen: Koszyk produktów FMCG podrożał o 5,7 proc. rdr.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl/Business Insider
  • Data: 20-11-2018, 09:39
Analiza firmy badawczej Nielsen obejmująca okres od marca do lipca 2018 roku wskazuje, że przeciętny koszyk zakupowy w sektorze FMCG podrożał o 5,7 proc. rdr. - podaje businessinsider.pl
Nielsen: Koszyk produktów FMCG podrożał o 5,7 proc. rdr.
Fot. Shutterstock

Tylko w lipcu średni koszyk zdrożał o 6,3 proc. Jak wynika z raportu wzrosło znaczenie średnich sklepów spożywczych, dyskontów, sklepów winno-cukierniczych oraz stacji benzynowych. Największy wzrost sprzedaży tzw. koszyka spożywczo-chemiczno-papierosowego zanotowały stacje benzynowe - aż o 22,6 proc. Sprzedaż w średnich sklepach spożywczych urosła o 12 proc., w sklepach winno-cukiernicze o 10,1 proc., w dyskontach – o 7,2 proc.

Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele spowodowało poszerzenie oferty stacji benzynowej o szerszy niż wcześniej asortyment, głównie spożywczy. I np. Orlen wprowadził też produkty dla wegan i wegetarian, soki od polskich sadowników. Koncern zwiększył tez w ciągu roku liczbę sklepów O!Shop o 182 do 274. Najmniejszy wzrost sprzedaży odnotowały małe sklepy spożywcze – dynamika wyniosła jedynie 2 proc. Hipermarkety zanotowały w tych miesiącach spadek sprzedaży – o 0,8 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2017 roku.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej: dlahandlu.pl 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!