Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Nielsen: Marki ale i kategorie dla kobiet to może być gorący temat dla producentów spożywczych

Producenci boją się rozwijania marek dla kobiet między innymi ze względu na ograniczanie potencjału konsumenckiego, a być może brakuje nam w Polsce odważnego producenta, który wejdzie na rynek i spróbuje zbudować w ten sposób komunikat marketingowy – ocenia w rozmowie z portalspozywczy.pl Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny w firmie analitycznej Nielsen.

Nielsen: Marki ale i kategorie dla kobiet to może być gorący temat dla producentów spożywczych
Marcin Cyganiak fot. za LinkedIn

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 27-03-2020, 11:35

- Producenci próbują robić rzeczy, które są bardziej celowane do kobiet – i czy to w branży lodów czy w branży słodyczy widzimy przekazy skierowane do kobiet. Marki dla kobiet w branży spożywczej to może być gorący temat, jednak bardziej spojrzałbym na potencjał segmentów czy kategorii dla kobiet niż na potencjał samych marek. Na polskim rynku są segmenty, gdzie to właśnie kobiety są bardziej tym konsumentem docelowym. Przykładowo w branży piwnej istnieją segmenty, chociażby piwa bezalkoholowe czy smakowe, które są lżejsze, łagodniejsze i bardziej dostosowane do kobiecych gustów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny w firmie badawczej Nielsen.

- Inną kategorią, która mi przychodzi do głowy to wina musujące, w której od kilku lat obserwujemy trend powstawania drugiego sezonu – nie tylko w Sylwestra czy z okazji celebracji – tylko jako orzeźwiający, przyjemny, letni drink. A to za sprawą prosecco, które samo w sobie jest marką. I to jest świetny przykład produktu, który wykorzystał swoje cechy do dopasowania się do kobiet, choć jest pite uniwersalnie. To produkt, który zbudował drugi sezon dla win musujących - dodaje.

W strategii segmentów jest poszerzanie bazy konsumenckiej i jeśli marka jest kierowana tylko do mężczyzn to znaczy, że połowa rynku jest niezagospodarowana, a jest to gigantyczna szansa na dobudowanie bazy konsumenckiej i wzrost marki. Marki wolą więc kierować przekaz do obu płci.

Na rynku istnieją marki kierowane komunikacyjnie tylko do mężczyzn jak np. Warka Strong czy niedawno wprowadzona przez JNT Group do sprzedaży linia win marki Wild Wine. Jak to się dzieje, że w przypadku mężczyzn takie marki i przekaz produktów „tylko dla mężczyzn” dobrze funkcjonuje, a już w przypadku marek dla kobiet jest to ograniczanie potencjału konsumenckiego? Czy producenci boją się rozwijania marek dla kobiet?  

- Zdecydowanie istnieją marki, które przy dzisiejszej komunikacji raczej kobiecymi się nie staną i np. Warka Strong, a także wiele innych mocnych lagerów może się w to wpisywać – mówi Marcin Cyganiak z firmy Nielsen.

- Być może brakuje nam w Polsce odważnego producenta, który wejdzie na rynek i spróbuje zbudować w ten sposób komunikat marketingowy. Jako ciekawostkę przytoczę przykład jednego z dużych, wiodących producentów napojów bezalkoholowych na świecie, który w USA wypuścił wersję swojego produktu dedykowaną dla kobiet i spotkało się to z bardzo złym odzewem, bo został oskarżony o dyskryminację i o to, że budowanie specjalnie dedykowanej oferty wyłącznie dla kobiet jest nie na miejscu i że w jakiś sposób wartościuje. Oskarżenia wybrzmiały na tyle głośno, że ten napój został wycofany z rynku. Jednak Polska to jeszcze nie USA - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki dla kobiet RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Marcin Cyganiak RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.190.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!