Nielsen: Mocna pozycja polskiego rynku FMCG
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 07-06-2017, 14:29

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Na tle krajów europejskich polskie wskaźniki zarówno w zakresie indeksu zadowolenia konsumentów, jak i sprzedaży w kategorii FMCG od dłuższego czasu wypadają bardzo dobrze. Rekordowe wyniki z 2016 znajdują kontynuację w pierwszych miesiącach 2017. W ujęciu rok do roku sektor FMCG odnotował za okres styczeń-kwiecień wzrost sprzedaży na poziomie +3,5% w koszyku spożywczym i +3,8% w koszyku chemicznym. W tym segmencie Polska w 2016 roku i w pierwszym kwartale 2017 wyraźnie wyprzedziła m.in. Finlandię, Niemcy, Francję, Danię czy Wielką Brytanię, plasując się wysoko powyżej średniej europejskiej.
– Taka dynamika pokazuje, jak mocny jest polski rynek FMCG. Wyraźne trendy wzrostowe w 2016 roku i kontynuacja dobrych wyników na początku 2017 pozwalają sądzić, że możemy liczyć na dalsze wzmocnienie rynku konsumenckiego w naszym kraju, podczas gdy w Europie utrzymywała się stagnacja. Polska kolejny raz zajmuje też wysoką pozycję na tle średniej europejskiej w zakresie nastrojów konsumenckich – komentuje Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce.
komentarze (1)
bardzo dobrze, super pozytywne wyniki. a może być jeszcze lepiej, gdy polscy przedsiębiorcy nabiorą zaufania do nowinek technologicznych. pracuję dla dużego koncernu produkcyjnego i przyznaję, że dobre narzędzia bardzo ułatwiają nam pracę. np. takie zestawienia jakie robi program SkillBox - proste przejrzyste od razu widać jakiego specjalisty brakuje i trzeba zatrudnić . cała firma na tym skorzysta. Polecam się Państwu rozejrzeć za takimi rozwiązaniami.
Odpowiedz