Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Nielsen: Mocna pozycja polskiego rynku FMCG

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2017, 14:29
Wyjątkowy dla rynku konsumenckiego rok 2016, wzrost sprzedaży kategorii FMCG, rosnący optymizm Polaków w odniesieniu do sytuacji finansowej i skłonności wydawania pieniędzy oraz bardzo dobre odczucia w zakresie perspektyw na rynku pracy składają się na obraz zadowolonego polskiego konsumenta. Zaprezentowane wyniki Raportu Nielsena za 2016 rok i okres styczeń-kwiecień 2017 potwierdzają mocną pozycję polskiego rynku FMCG w Europie.
Nielsen: Mocna pozycja polskiego rynku FMCG
Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na tle krajów europejskich polskie wskaźniki zarówno w zakresie indeksu zadowolenia konsumentów, jak i sprzedaży w kategorii FMCG od dłuższego czasu wypadają bardzo dobrze. Rekordowe wyniki z 2016 znajdują kontynuację w pierwszych miesiącach 2017. W ujęciu rok do roku sektor FMCG odnotował za okres styczeń-kwiecień wzrost sprzedaży na poziomie +3,5% w koszyku spożywczym i +3,8% w koszyku chemicznym. W tym segmencie Polska w 2016 roku i w pierwszym kwartale 2017 wyraźnie wyprzedziła m.in. Finlandię, Niemcy, Francję, Danię czy Wielką Brytanię, plasując się wysoko powyżej średniej europejskiej.

– Taka dynamika pokazuje, jak mocny jest polski rynek FMCG. Wyraźne trendy wzrostowe w 2016 roku i kontynuacja dobrych wyników na początku 2017 pozwalają sądzić, że możemy liczyć na dalsze wzmocnienie rynku konsumenckiego w naszym kraju, podczas gdy w Europie utrzymywała się stagnacja.  Polska kolejny raz zajmuje też wysoką pozycję na tle średniej europejskiej w zakresie nastrojów konsumenckich – komentuje Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce.  

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • krzysztof 2022-01-07 16:14:09

    bardzo dobrze, super pozytywne wyniki. a może być jeszcze lepiej, gdy polscy przedsiębiorcy nabiorą zaufania do nowinek technologicznych. pracuję dla dużego koncernu produkcyjnego i przyznaję, że dobre narzędzia bardzo ułatwiają nam pracę. np. takie zestawienia jakie robi program SkillBox - proste przejrzyste od razu widać jakiego specjalisty brakuje i trzeba zatrudnić . cała firma na tym skorzysta. Polecam się Państwu rozejrzeć za takimi rozwiązaniami.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!