Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Nielsen: Prawie połowę wydatków na artykuły spożywcze Polacy przeznaczają na świeże produkty

- Wyniki badania konsumenckiego Nielsen Shopper Trends wskazują, że prawie połowę wszystkich wydatków na artykuły spożywcze oraz środki higieny Polacy przeznaczają na świeże produkty spożywcze, tj. głównie świeże mięso oraz świeże warzywa i owoce. To właśnie te produkty są najchętniej kupowane w osiedlowych sklepikach mięsnych oraz warzywnych - wynika z raportu firmy Nielsen, do którego dotarł serwis Marketing przy Kawie.

Nielsen: Prawie połowę wydatków na artykuły spożywcze Polacy przeznaczają na świeże produkty

Autor: Marketing przy kawie
Data: 10-03-2010, 13:08

Konsumenci deklarują, że robią zakupy w sklepach tradycyjnych aż 15 razy w miesiącu (czyli de facto co drugi dzień), podczas gdy hipermarkety, supermarkety i dyskonty są przez nich odwiedzane odpowiednio 5,9 oraz 10 razy na miesiąc.

Siła handlu tradycyjnego w Polsce, a tym samym bariera rozwoju formatów nowoczesnych wynika nie tylko ze specyficznej struktury handlu detalicznego, ale także z pewnych lokalnych uwarunkowań i zwyczajów konsumenckich. Szybko rozwija się handel zorganizowany, funkcjonujący w ramach handlu tradycyjnego (np. Grupa BOMI, Emperia Holding, Grupa Eurocash, Żabka). Wspomniani detaliści nie zamierzają biernie przyglądać się rosnącej sile sklepów wielkopowierzchniowych i z dużym sukcesem walczą z nimi o udziały rynkowe.

- Nie ulega wątpliwości, że znaczenie handlu tradycyjnego w Polsce będzie malało na korzyść handlu nowoczesnego, a słabość tego ostatniego może być w gruncie rzeczy postrzegana jako olbrzymi potencjał rozwoju - twierdzą specjaliści Nielsena.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Bomi RSS ALERT    /    owoce świeże RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    warzywa RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • marylka_666 2010-03-13 20:43:22
    I bardzo dobrze... Jak się okazuje moi Rodacy nie są w ciemię bici. Co ma do zaoferowania handel wielko-powierzchniowy? Artykuły o długim okresie ważności, czy niewiele warte. Wystarczy poczytać na nalepkach to, co małym drukiem... Jeszcze, żeby zechcieli odrzucić wszystkie te produkty z wypelniaczami z soi modyfikowanej (bo o inną trudno), to może by producenci przestali ją dodawać do wszystkiego. A dobra to ona nie jest _ wystarczy wygooglać sobie artykuł o badaniach Iriny Jermakowej.
  • konsument 2010-03-15 17:25:09
    Popieram Panią marylka_666 Co dziennie robię zakupy w małym sklepie osiedlowym, który posiada w ofercie owoce i warzywa. Sklepy małe są elastyczne dopasowują się do potrzeb klienta. W dużych marketach bywam sporadycznie. Sklepy typu Żabka wymienione tu w artykule najmniej przyjezdne klientom jakie miałem okazje poznać. To sklepy w których handluje się przeważnie tanim piwem i drogimi artykułami spożywczymi. Sklepy Stokrotki w ostatnim czasie bardzo poprawiły swoja ofertę warzywa i owoce. Mają także ładny wystrój i miłą obsługę. To wszystko co potrzebne konsumentowi w najbliższym swoim otoczeniu czyli pod domem. Bywanie w dużych sklepach to zazwyczaj strata czasu i kupowanie rzeczy zbędnych na zasadzie zakupów pod wpływem impulsu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!