Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Nielsen: w 13. tygodniu Polacy rzucili się na drożdże, a zrezygnowali z wody, ryb i owoców morza

W 13. tygodniu, czyli od 23 do 29.03.2020 r., spadła wartość koszyka zakupów, ale Polacy rzucili się na drożdże, a mniej chętnie kupowali już wodę, świeże ryby czy owoce morza - wynika z danych firmy Nielsen odnośnie zakupów Polaków w tygodniu 13.

Nielsen: w 13. tygodniu Polacy rzucili się na drożdże, a zrezygnowali z wody, ryb i owoców morza
Sprzedaż drożdży wzrosła o ponad 460 proc. fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-04-2020, 15:28

Wartość sprzedaży koszyka zakupów Polaków spadła w 13. tygodniu, o 8 proc. rok do roku, zaś w porównaniu do tygodnia 12. wzrosła o 8 proc.

- Nielsen odnotował kolejny tydzień ze spadkiem wartości koszyka. Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, które uzupełniają dokupując przede wszystkim produkty świeże z krótkim terminem przydatność. Trend spadkowy mogą odwrócić nadchodzące święta. Pozostajemy w domach, częściej gotujemy i pieczemy chleb, co potwierdza m.in. kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży drożdży - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce. 

- Ponieważ nie wychodzimy, używamy mniej kosmetyków pielęgnacyjnych. Rośnie świadomość konieczności dbania o higienę i dezynfekcję potwierdzona utrzymującymi się wzrostami produktów antybakteryjnych - dodaje. 

Nielsen wymienia, że wśród kategorii o wysokim wzroście wartości sprzedaży są: żele antybakteryjne (wzrost o 2 tys. proc.), spirytus (wzrost o 687 proc., drożdże (wzrost o 467 proc.)

Z kolei kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do twarzy (spadek o 61 proc.), woda (spadek o 24 proc.), świeży ryby i owoce morza (spadek o 24 proc.).

Wartość sprzedaży online w tygodniu 13. wobec  tygodnia 12. 2020 wzrosła o 23 proc.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen. 

koszyk.jpg

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

drożdże RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    owoce morza RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    Ewa Rybołowicz RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!