Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Nielsen: W Polsce mamy jeszcze duży potencjał rozwoju dyskontów

Pomimo szybkiego wzrostu liczby sklepów wydaje się, że potencjał rozwoju dyskontów w Polsce jest wciąż bardzo duży - wynika z raportu firmy Nielsen, do którego dotarł serwis Marketing przy Kawie. Pod względem liczby placówek przypadającej na jednego mieszkańca wciąż zajmujemy jedno z ostatnich miejsc w Europie. Obecnie na milion mieszkańców przypada u nas ok. 50 dyskontów, podczas gdy w Hiszpanii jest to aż 80 tego typu sklepów.

Nielsen: W Polsce mamy jeszcze duży potencjał rozwoju dyskontów

Autor: portalspozywczy.pl / Marketing przy Kawie
Data: 09-03-2010, 10:55

Wzrastająca bardzo dynamicznie liczba placówek dyskontowych spowodowała, że obecnie sklepy reprezentujące ten kanał sprzedaży odwiedzane są najczęściej wśród wszystkich placówek handlu nowoczesnego. Polacy deklarują, że robią zakupy w dyskontach aż 10 razy w miesiącu, czyli średnio raz na 3 dni. To dwa razy częściej niż w przypadku hipermarketów.

Strategia otwierania wielu nowych placówek dyskontowych z pewnością odpowiada wymaganiom konsumentów, którzy deklarują, że jednym z najistotniejszych czynników decydujących o wyborze miejsca zakupu jest dogodna lokalizacja i bliskość domu. Dyskonty kierują swoją ofertę m.in. do osób, dla których duże znaczenie ma cena.

Konkurowanie w tym względzie umożliwia im szeroki asortyment produktów dostępnych pod marką własną sieci handlowej (odpowiadają one za ok. 60 proc. całkowitych obrotów). Oferta skierowana do konsumenta wrażliwego cenowo nabiera dodatkowego znaczenia w czasie trwającego spowolnienia gospodarczego, będącego swego rodzaju katalizatorem ekspansji omawianego formatu.

Jeżeli chodzi o ofertę handlową dyskontów, można w niej wyróżnić przede wszystkim kategorie produktów pierwszej potrzeby. Kategorie, które konsumenci nabywają w większym stopniu poza dyskontami (mimo że produkty te znajdują się w ich ofercie handlowej), to m.in. artykuły kosmetyczne oraz wszelkiego rodzaju chemiczne i spożywcze produkty specjalistyczne, a także świeże mięso i wędliny. Brak optymalnej, szerokiej oferty sprzedażowej dyskontów powoduje, że konsumenci skazani są na jednoczesne korzystanie ze sklepów innych formatów.

- Nie jest to jednak słabość dyskontów, lecz świadoma strategia konkurencyjna, która jak się okazuje przynosi zamierzone efekty i pozwala skutecznie walczyć o klienta zaopatrującego się zarówno w handlu nowoczesnym, jak i tradycyjnym - pisze Wojciech Zaremba, analityk firmy Nielsen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.129.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!