• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nielsen: Żywność jest teraz tańsza niż w grudniu

Firma badawcza Nielsen przygotowała dla Rzeczpospolitej porównanie cen koszyka 20 produktów spożywczych w różnego typu sklepach. Za 20 produktów spożywczych zapłacimy mniej niż przed trzema miesiącami. Największy, ponad 3,5-proc., spadek cen widać w sklepach dyskontowych. Drożej jest tylko w mniejszych placówkach - czytamy w dzienniku.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 30-03-2009, 07:12
Nielsen: Żywność jest teraz tańsza niż w grudniu

Zgodnie z przypuszczeniami utrzymuje się cenowy dystans sieci dużych sklepów, gdzie za zakupy zapłacimy nawet 20 - 30 proc. mniej niż w mniejszych, osiedlowych placówkach.

- Różnice będą się pogłębiały, klienci są bardziej świadomi i szukają niższych cen, zwłaszcza w obecnej sytuacji gospodarczej. Dotyczy to wszystkich grup społecznych, nie tylko osób najmniej zarabiających. Także ci dobrze sytuowani szukają okazji to tańszych zakupów - mówi Marek Klajda, dyrektor działu badań konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej w Nielsen.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ciągle najtaniej jest w sieciach dyskontowych, jak Biedronka, Lidl, Aldi czy Netto, i ich przewaga cenowa nad pozostałymi sektorami rośnie. W porównaniu z grudniowymi danymi koszyk 20 produktów staniał o 3,55 proc. i zapłacimy za niego niemal 30 proc. mniej niż w najdroższych średniej wielkości sklepach spożywczych - informuje Rzeczpospolita.

Przedstawicile niewielkich sieci przyznają, że ich siła w rozmowach z dostawcami jest znacznie mniejsza, dlatego nie mogą liczyć na takie rabaty jak Tesco czy Biedronka. Więc, choć w sieciach ceny spadają, w sklepach tak średniej wielkości, jak i najmniejszych ceny wzrosły.

Szykując się na spowolnienie gospodarcze i większą presję na oszczędzanie, sieci już zmieniają politykę i gdy w ubiegłym roku rozwijały ofertę towarów delikatesowych z wyższej półki, teraz zdecydowanie obniżyły loty.

- Sieci reagują na rosnący popyt na tańsze produkty i zwiększają na nie zamówienia - mówi Paweł Nowakowski, prezes giełdowej spółki Makarony Polskie. Obecnie firma sprzedaje o kilkanaście procent więcej produktów pod markami sieci dyskontowych niż przed rokiem. - Zainteresowanie tańszymi produktami widoczne jest także w sklepach tradycyjnych - dodaje Nowakowski.

Inni producenci przyznają, że sieci coraz bardziej naciskają na obniżki cen, które są oczywiście korzystne dla klientów, ale dla dostawców to coraz większy kłopot.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!