NielsenIQ wydał trzeci raport o najlepszych innowacjach FMCG
- Autor: BW / informacja prasowa
- Data: 15-06-2021, 12:12

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
„Wpływ koronowirusa nie ominął innowacji. Z badań, przeprowadzonych w trakcie pandemii widzieliśmy, że otwartość polskich konsumentów na nowe produkty nieco spadła, ale pozostawała na relatywnie wysokim poziomie. Dużo istotniejszy wpływ pandemia miała na działania producentów, dla nich 2020 rok był jak przejażdżka kolejką górską. Początkowy szok i ograniczenia pierwszego lockdownu de facto zablokowały na kilka miesięcy możliwość wprowadzania nowych produktów na rynek. W efekcie, udział innowacji w wartości sprzedaży analizowanych kategorii spadł rok do roku - komentuje Grzegorz Olkusznik, Dyrektor BASES NielsenIQ.
Jednak po początkowym szoku, odblokowano budżety marketingowe, odkurzono odłożone na półkę inicjatywy, wznowiono prace rozwojowe. Spowodowało to odrodzenie zainteresowania innowacjami w drugiej połowie roku, na skutek czego faktyczna liczba nowych produktów na polskim rynku w 2020 wzrosła w stosunku do roku poprzedniego.
komentarze (0)