Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Niemieckie sieci dopłacą dostawcom za dobre warunki chowu

Dobrostan zwierząt odgrywa coraz większe znaczenie dla niemieckich sieci handlowych. Sprzedawcy coraz bardziej boją się, że złe warunki chowu wywołają niechęć klientów do ich produktów. Z tego powodu coraz częściej decydują się dopłacać dostawcom za lepsze warunki dla zwierząt. Prym wiedzie Aldi.
  • Autor: portalspozywczy.pl/Handelsblatt
  • Data: 21-08-2015, 08:56
Niemieckie sieci dopłacą dostawcom za dobre warunki chowu
Sieci handlowe w Niemczech chcą dopłacać dostawcom za najlepsze warunki chowu zwierząt.Fot. Shutterstock

Sieć Rewe szuka sposobu w jaki sposób uchronić trzodę chlewną przed kastracją w pierwszych dniach po urodzeniu. Aldi próbuje zapobiec skracaniu dziobów u kur niosek… Wszystko spowodowane jest większym zainteresowaniem o dobrostan zwierząt hodowlanych, co zdaniem niemieckich sieci ma przyczynić się do poprawy jakości oferowanych produktów, a także zachęcić klientów do częstszych zakupów.

Sieci handlowe w Niemczech boją się, że niezadowoleni klienci przestaną u nich kupować produkty odzwierzęce i z tego powodu decydują się dopłacać dostawcom, którzy oferują lepsze warunki w okresie chowu.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem Achim Spiller z Uniwersytetu w Getyndze, przez długi czas dobrostan zwierząt nie odgrywał na rynku niemieckim większego znaczenia. Wiele się jednak w tej kwestii zmieniło i obecnie widać presję dotyczącą polepszenia warunków bytowania zwierząt hodowlanych.

Pierwszą siecią handlową, która zauważyła problem był Aldi. Sieć nie tylko zakazała sprzedaży jaj pochodzących od kur z chowu klatkowego, ale także zaczęła opracowywać nowe podejście, które ma zapobiec obcinaniu dziobów u kur niosek.

Rewe ogłosiło natomiast, że począwszy od 2017 roku nie będzie akceptowało dostawców, którzy w pierwszych dniach po urodzeniu kastrują prosięta. Sieć wskazała, że obecnie w Niemczech tego typu praktykom jest poddawanych nawet 20 mln prosiąt w ciągu roku. W tym samym roku nową politykę wobec dostawców zamierza wdrożyć Aldi.

Takie same działania podjął Lidl, który poinformował, że już od 2014 roku na jego półkach sklepowych nie ma mięsa z wykastrowanych prosiąt.

Produkty zgodne z nową polityką dotyczącą warunków chowu zwierząt są jednak znacznie droższe od „normalnych”. W świetle szacunków produkty tego typu mogą być droższe nawet o 30 proc.

Istotnym problemem jest także brak reklam i  informacji o akcji "Initiative Tierwohl", w którą włączają się niemieckie sieci handlowe. Niemieccy konsumenci są słabo poinformowaniu o znaczeniu wprowadzanych zmian. Z tego powodu trudno przewidywać jak w dłużej perspektywie odniosą się do wyższych wydatków na zakupy spożywcze.

 

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Analityk 2015-08-20 20:10:23

    Troska o dobrostan zwierząt, przykrywką dla wysokich cen sprzedaży wynikających nie tylko z niemożności uzyskania niższych cen zakupów, ale także z reguły dużej bezwładności systemowej ich zmian, wysokich kosztów operacyjnych i chęci uzyskania godziwego (wysokiego) profitu. Czy niemiecki Kowalski zapłaci? Pewno tak, może nie sygnalizowane 30%, ale 5-10% tak i jeszcze będzie myślał, że zrobił dobry interes.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!