• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nowa strategia Lekkerlandu przynosi efekty. Obroty w roku 2009 wzrosły

Strona 2 z 4
  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 28-04-2010, 12:07

W roku 2009 osiągnięte na rynku niemieckim obroty w wysokości 6,72 mld euro stanowiły 56 proc. ogółu obrotów Grupy Lekkerland i były o 0,1 proc. niższe niż w roku poprzednim, w związku z czym można określić je jako stabilne.

W grupie wyrobów tytoniowych sprzedaż wzrosła o 2,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego, do poziomu 5,438 mld euro. Lekkerland Niemcy odnotował znaczący wzrost obrotów w segmencie papierosów w porównaniu ze średnią całego rynku wyborów tytoniowych.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obroty w grupie produktów spożywczych/niespożywczych były o 10,3 proc. niższe niż w roku poprzednim i osiągnęły poziom 1,212 mld euro. - Na obniżenie wyników o kilkaset milionów euro wpłynęła z jednej strony niewypłacalność domów handlowych i towarowych, z drugiej zaś ograniczanie konsumpcji w związku z kryzysem finansowym i gospodarczym - twierdzi Christian Berner.

W przypadku obsługi transakcji elektronicznych (e-va)/innych udało się firmie utrzymać obroty z tytułu prowizji na poziomie z roku poprzedniego, tj. 70 mln euro. Odpowiedzią ze strony Lekkerland na zwiększoną presję konkurencyjną było poszerzenie asortymentu o kolejne innowacyjne produkty, jak choćby różnorodne karty podarunkowe Retailo. W sumie w Niemczech oferowane są 24 produkty e-va, w tym karty pre-paid, bony podarunkowe i płatności internetowe.

W pozostałych krajach Europy Zachodniej (Holandia, Belgia, Hiszpania, Austria, Szwajcaria) obroty w roku 2009 wzrosły o 14,5 proc., przekraczając tym samym po raz pierwszy poziom czterech miliardów euro.

W grupie wyrobów tytoniowych odnotowano wzrost sprzedaży o 17,4 proc. do 3,346 mld euro, a w grupie produktów spożywczych/niespożywczych o 4,2 proc. do 941 mln euro. Obroty z tytułu prowizji od transakcji elektronicznych (e-va)/inne wzrosły o 38,9 proc. i wyniosły 50 mln euro.

- Dobre wyniki w regionie pozostałych krajów Europy Zachodniej można tłumaczyć przede wszystkim tym, że z rynku wycofały się różne firmy konkurencyjne oraz zdobyciem nowych klientów w Holandii." - wyjaśnia Christian Berner. Ponadto austriackiej spółce krajowej udało się w roku obrotowym 2009 po raz pierwszy osiągnąć wynik dodatni. - Cieszy nas to tym bardziej, że stało się to w ogólnie trudnych warunkach ramowych - podkreśla CEO firmy Lekkerland.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • byłya klientka 2010-05-20 13:48:35

    Stek bzdur i propaganda! Ta firma zeszła na psy , do tego stopnia ,iż nie dało się dłużej współpracować. W ostatnim okresie realizowali 40-50% tego co zamawiałam, tłumacząc to brakiem na stanie i tak w kółko. Poza tym przez lata był u mnie zawsze ten sam kierowca, o tej samej porze, można było prawie zegarek regulować. Obecnie zrezygnowali ze swojego transportu i wynajmują obcy, a Ci z kolei jeżdżą jak chcą i kiedy chcą. Nie byłam wstanie przewidzieć kiedy dotrze moja dostawa, do tego chamscy i niegrzeczni, bo zawsze im się spieszy . Tak więc cały artykuł to kłamstwa, ta firma idzie po równi pochyłej!

    Odpowiedz
  • key 2010-05-20 15:31:33

    Amen

    Odpowiedz
  • była klientka 2 2010-05-20 16:20:05

    Również twierdzę że ta firma jest w tej chwili beznadziejna.Jestem z Opola i dopóki mieli własny transport , a nie wynajmowali jakis przewoźników było wszystko w porządku.Zawsze ten sam kierowca,punktualny i bardzo uczciwy.Nigdy nie miałam żadnych obaw że towar nie dojedzie na czas czy czegoś bedzie brakować.Kierowca był miły i pomocny.Można z nim było wszystko załatwić i wyjaśnić.Ci wynajęci dostawcy byli niemili ,ciągle im się spieszyło, często występowały braki i pomyłki w dostawach.Kierownik oddziału równiez wydawał mi się mało kompetentny(pan Marek).Dzwoniłam kilka razy to nie potrafił odpowiedziec mi na nic.Raz miałam dostawę o 7 rano, a za tydzień np o 17.Dlatego nie współpracuję już z firmą Lekkerland , ale miło wspominam dziewczyny u których zamawiało się towar,pana Darka-przedstawiciela i pana Tomka-kierowcę, który dopóki jeździł to było ok

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!