Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Nowa strategia Tesco wobec dostawców. Sieć chce pozyskać do wspólpracy 1,5 tys. małych, regionalnych firm

- Postanowiliśmy zbudować własne port folio dostawców z naciskiem na firmy lokalne. Dzisiaj ta grupa przedsiębiorstw stanowi ok. 30 proc. naszych dostawców. Chcemy tę liczbę zwiększyć - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska.

Nowa strategia Tesco wobec dostawców. Sieć chce pozyskać do wspólpracy 1,5 tys. małych, regionalnych firm

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 03-12-2009, 14:40

Problemy przetwórców oraz konsolidacja tego rynku, nie pozostaje bez wpływu na sieci handlowe?

Z niepokojem przyglądamy się szybko postępującej konsolidacji branży przetwórczej, i szybko spadającej liczbie przedsiębiorstw w poszczególnych kategoriach. A to dlatego, że przekłada się to na spadek liczby dostawców, z który możemy współpracować.

Obecnie postanowiliśmy zbudować własne port folio dostawców z naciskiem na firmy lokalne. Dzisiaj ta grupa przedsiębiorstw stanowi ok. 30 proc. naszych dostawców. Chcemy tę liczbę zwiększyć. Oczywiście małemu przedsiębiorcy jest trudno współpracować z dużą siecią, muszą się tego nauczyć. A my będziemy ich edukować jak efektywnie współpracować z dużymi operatorami, takimi jak Tesco.

Ilu dostawców chce pozyskać Tesco?

Chcemy pozyskać do współpracy od 1 do 1,5 tys. nowych, małych lokalnych dostawców. To trudne zadanie, ponieważ wymaga to zmian w systemie działania firmy, zwłaszcza operacji sklepowych, logistyki oraz finansów. W przypadku dużej firmy takiej jak Tesco wymaga to podciągnięcia całego zaplecza i przeformułowania jego pracy.

Uważam, że to duża szansa na bogatszą ciekawszą ofertę dla klientów naszych sklepów. To także szansa dotarcia do klientów, którzy poszukują tego typu oferty. I w końcu, jest to także szansa dla małych firm, które dzięki współpracy z Tesco będą mogły mocno się rozwinąć.

Tesco interesują dostawcy podstawowych produktów takich jak mleko i mięso, czy także wyroby bardziej niszowe?

Jesteśmy zainteresowani, każdym ciekawym produktem, czy to z branży mleczarskiej, czy też mięsnej. Interesują nas także inne kategorie np. produkty suche. Obecnie w Polsce można znaleźć kilkadziesiąt grup mąk i kasz, czy odmian majonezu. Należy tylko dotrzeć do tych producentów i nawiązać współpracę gwarantującą korzyści dla obu stron.

Rozmowa została przeprowadzona 19 października, 2009 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • kierowca 2009-12-03 16:24:53
    Pozyskać nowych jeleni gotowych płacić haracze....
  • duzi dostawcy już nie dają się doić? 2009-12-03 16:29:21
    to trza wydoić małych, którzy nie wiedzą o co chodzi... żenada
  • klient 2009-12-03 16:31:41
    Tesco to dramat.. lepiej juz zakupy robic w Lidlu czy Biedronce
  • Obserwator 2009-12-03 20:19:11
    Tłumacząc pana Prezesa z polskiego na nasze: coraz trudniej nam rozmawiać z dużymi firmami od których nie możemy już wyrwać kasy, więc teraz weźmiemy się za małych dostawców i nauczymy ich jak mają nam oddawać pieniądze... Prezes Ryszard zagrożony, to trzeba wykonywać gwałtowne, spektakularne ruchy...
  • Klient Tesco sprzed 5 lat 2009-12-04 09:35:57
    Która to już strategia Tesco w tym roku............. Żenujace sa działania Tesco i pech chciał że wszyscy są przeciwko nim, Pracownicy, Związki zawodowe, dostawcy, klienci ............ ludzie poukladajcie w końcu ta firme i bo w złym kierunku to wszystko idzie. Częściej zmieniajcie ludzi i zwalajcie wszystko na zakupy, jeden i drugi prezes powiniem zobaczyc pierwszy lepszy sklep i tam szukac przyczyn dramatu. wystarczy porozmawiac z kadrą na sklepach co robicie w centrali, puk puk trzeba wam prezesa i dyrekcji z \"jajami\" z wizją i charyzma, a dzisiaj bezmyslnie wdrażacie co wam Anglia każe i nawet nikt nie zaprotestuje ze w Polsce sa troche inne realia i przyzwyczajenia. Z niecierpliwościa oczekuje kolejnej \"trafnej\" strategii ......... wasz pilny obserwator, a kiedys nawet klient (uwierzycie?)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!