• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nowe przepisy o informacjach na opakowaniach dotyczą także e-handlu

25 października 2011 roku uchwalone zostały postanowienia Parlamentu Europejskiego i Rady w Sprawie Przekazywania Konsumentom Informacji Na Temat Żywności. Ustawa wejdzie w życie w grudniu 2014 roku. Uchwalone przepisy mają na celu dbać o interes konsumentów tak, aby zwiększyć ich świadomość odnośnie kupowanych produktów, ale także ułatwić im wybór asortymentu poprzez dokładny opis i wyszczególnienie składników. Regulacja nie dotyczy wyłącznie sprzedaży tradycyjnej, ale odnosi się również do branży e-handlu.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 20-08-2012, 16:40

Oznacza to, że internetowe sklepy FMCG będą musiały zamieszczać w opisach produktów dokładnie takie informacje, jakie widnieją na etykietach i opakowaniach produktów. Oprócz dokładnego opisu i zdjęcia, produkty oferowane w sprzedaży na odległość będą musiały zawierać informacje ściśle sprecyzowane w Rozporządzeniu i dotyczyć będą: nazwy; listy składników; informacji o wartości odżywczej; wszelkich składników lub substancji pomocniczych w przetwórstwie, powodujących alergie lub reakcje nietolerancji, użytych przy wytworzeniu lub przygotowywaniu żywności i nadal obecnych w produkcie gotowym nawet, jeżeli ich forma uległa zmianie; ilości netto żywności; specjalnych warunków przechowywania i warunków użycia; miejsca pochodzenia produktu; instrukcji użycia, w przypadku gdy w razie braku takiej instrukcji odpowiednie użycie danego środka spożywczego byłoby utrudnione; rzeczywistej zawartości objętościowej alkoholu (dotyczy napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%); nazwy lub firmy i adresu podmiotu działającego na rynku spożywczym odpowiedzialnego za informację na temat żywności.

W przypadku prezentacji produktów w Internecie odpowiedzialność będzie spoczywać już na sprzedawcach, którzy będą musieli zamieszczać szczegółowe dane na karcie produktu w e-sklepie:

„obowiązkowe informacje na temat żywności, muszą być dostępne przed ostatecznym dokonaniem zakupu i muszą znajdować się w materiałach towarzyszących sprzedaży na odległość lub być dostarczane z użyciem innych właściwych środków wyraźnie określonych przez dany podmiot działający na rynku spożywczym. Kiedy używane są inne właściwe środki, obowiązkowe informacje na temat żywności dostarcza się bez obciążania konsumentów dodatkowymi kosztami przez podmiot działający na rynku spożywczym."

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Bezpośrednim rezultatem tych zmian będzie więc stworzenie nowego zagadnienia w prezentacji towaru, a więc e-opakowania. Dotychczas e-przedsiębiorcy niekoniecznie przykładali wagę do tego elementu przedstawiając zdjęcie i krótką charakterystykę towaru. W 2014 roku będziemy mieć już do czynienia z określonymi standardami internetowych opakowań.

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!