Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Nowe technologie będą coraz śmielej wchodzić do sklepów na stacjach paliw

- Innowacje będą dotyczyły głównie płatności, a tym samym szybkości obsługi klienta. Wielkość naszych sklepów, dość ograniczony asortyment, a także rodzaj i szybkość zakupów, ograniczają potrzeby posiadania szeroko rozumianych technologii sprzedażowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.

Nowe technologie będą coraz śmielej wchodzić do sklepów na stacjach paliw
Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska (fot. Piotr Krol)

Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
Data: 13-11-2014, 14:21

Jak wygląda przyszłość stacji?

To pytanie, co będzie za kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. Jest to pytanie najtrudniejsze, bo jest mocno związane z dynamicznie rozwijającymi się technologiami. Co ciekawe, wiele odkryć wykorzystywanych w branży auto-moto powstało poza laboratoriami koncernów samochodowych. Wiele z tych technologii to rozwiązania, które powstały w wojskowych jednostkach badawczych, czy firmach telekomunikacyjnych. Dobrym przykładem są technologie mobilne, np. nawigacja GPS. To, że dzisiaj na rynku mamy samochody elektryczne, to głównie zasługa rozwoju badań nad bateriami dla urządzeń przenośnych, czyli telefonów i laptopów. Obecnie trudno porównać dzisiejszy telefon z tym, jak on wyglądał jeszcze dziesięć lat temu. Technologie nadal będą się zmieniać, a wraz z nimi będzie zmieniać się otoczenie, w tym handel. Polska nie jest liderem w rozwoju nowych technologii, więc zmiany będą zachodzić wolniej, niż w USA czy Europie Zachodniej. Każdy na rynku musi jednak myśleć o wszelkich alternatywach. Nie można jak Kodak, czy Polaroid, zostać zaskoczonym tym, że pojawiają się jakieś nowe rozwiązania w zupełnie innej dziedzinie.

Obserwujemy rynek, to co się na nim dzieje i pojawiające się nowe trendy. Nasza strategia opiera się na planach raczej średniookresowych i krótkookresowych, natomiast właściciele patrzą też na to, co jest przewidywane za 10-15 lat. Nasz właściciel działa w USA i Kanadzie głównie na rynku sklepów, które sprzedają także paliwo, korzystają z dogodnej lokalizacji, żeby przyciągnąć klientów zmotoryzowanych. Mamy więc ciekawy poligon do eksperymentów i testów nowych rozwiązań dotyczących sprzedaży.

Nowe technologie będą coraz śmielej wchodzić na stacje paliw?

Innowacje będą dotyczyły głównie płatności, a tym samym szybkości obsługi klienta. Wielkość naszych sklepów, dość ograniczony asortyment, a także rodzaj i szybkość zakupów, ograniczają potrzeby posiadania szeroko rozumianych technologii sprzedażowych. Na pewno najbardziej istotne są dla nas technologie związane z przyspieszeniem transakcji. Do nas ludzie przyjeżdżają, bo albo jadą z punktu A do B, albo zajeżdżają na stację paliw po drodze do domu, żeby kupić np. papierosy, gazety, mleko i bułki, bo im się spieszy, a nie chcą jechać do supermarketu, gdzie trzeba szukać miejsca parkingowego. Kupują dwie-trzy rzeczy i jadą dalej. Tym samym wszystko, co jest związane z przyspieszeniem transakcji na pewno będzie mile widziane. Mówimy tutaj np. o technologiach OPT, czyli samodzielnego płacenia za paliwo przy dystrybutorze, które ograniczają potrzebę w ogóle wchodzenia do sklepu, o płatnościach bezgotówkowych, etc.

więcej informacji:

Andrzej Kondys RSS ALERT    /    Statoil RSS ALERT    /    Alimentation Couche-Tard RSS ALERT    /    stacja benzynowa RSS ALERT    /    stacje paliw RSS ALERT    /    plany Statoil RSS ALERT    /    sklepy na stacjach paliw RSS ALERT    /    oferta sklepowa na stacjach paliwowych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.229.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!