Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Nowe technologie mogą zrewolucjonizować tradycyjny handel

Urządzenia umożliwiające analizę danych o klientach i ich preferencjach oraz oferujące nowe sposoby komunikacji z nimi, już niebawem mogą zrewolucjonizować tradycyjny handel. Dają możliwość odpowiadania na potrzeby nowego typu klientów – wymagających, niecierpliwych i mało lojalnych.

Nowe technologie  mogą zrewolucjonizować tradycyjny handel
Fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-03-2016, 13:36

Wprowadzenie nowych technologii opartych o mikrotargetowanie na szerszą skalę może dokonać całkowitego przewrotu w planowaniu działań promocyjnych skierowanych do klientów sieci detalicznych, ich obsłudze czy w sposobie komunikacji z konsumentami. Nowe rozwiązania bazujące na analizie zachowań konsumenckich, coraz częściej pojawiają się w naszym otoczeniu.

Usługi analityczne bazujące na takich narzędziach jak specjalne routery wi-fi czy beacony mogą się okazać nadzieją dla tradycyjnego handlu. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, autorów raportu "The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015” , zainteresowanie wykorzystaniem nowoczesnych technologii w handlu będzie się koncentrować m.in. wokół małych urządzeń, które nieustannie sygnalizują swoją obecność i mają możliwość precyzyjnego lokalizowania klienta. Również firma Edelman wskazuje beacony jako technologię, którą warto uważnie obserwować z myślą o ich wykorzystaniu.

Handel tradycyjny, będący wciąż jednym z głównych motorów światowych gospodarek, coraz boleśniej boryka się z utratą klientów na rzecz e-commerce. Ponadto, wzrastające wydatki na reklamę, która nadal pozostaje podstawowym sposobem pozyskiwania klientów w handlu detalicznym oraz silne konkurowanie ceną powodują nieprzerwany spadek marż. Do tego klienci wraz z pojawieniem się sklepów internetowych zaczęli uprawiać showrooming, czyli chodzenie na zakupy ze smartfonem, by obejrzeć produkt i od razu na miejscu sprawdzić, gdzie w internecie mogą znaleźć go najtaniej, co bardzo szybko stało się kolejnym zagrożeniem dla tradycyjnego biznesu opartego o handel czy usługi. Niestety, utrata klientów w handlu tradycyjnym na rzecz e-commerce, będzie rosnąć, głównie dzięki zautomatyzowanym procesom marketingowym sklepów internetowych.

więcej informacji:

Marcin Dąbrowski RSS ALERT    /    Surge.Cloud RSS ALERT    /    Space Marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!