• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

O ponad 20 proc. spadły przychody właściciela restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

Skonsolidowane przychody Sfinks Polska wyniosły 38 mln zł w pierwszym kwartale 2010 r. w porównaniu do 47,8 mln zł przed rokiem. Jednocześnie spółka zakończyła kwartał stratą z działalności operacyjnej w wysokości 6,1 mln zł oraz stratą netto na poziomie 9,1 mln zł.
  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 18-05-2010, 10:46
O ponad 20 proc. spadły przychody właściciela restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

- Zgodnie z zapowiedziami bieżący rok będzie jeszcze przebiegał pod hasłem działań naprawczych i przygotowania spółki do rozwoju, co ma również swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Dlatego istotnymi celami, jakie stawiamy sobie na ten rok, jest utrzymanie rocznej sprzedaży na poziomie ubiegłego roku i zapewnienie rentowności wszystkich naszych restauracji. W tym kwartale nie pomogła nam też przeciągająca się zima, która zaciążyła na wynikach naszych i całej branży. Przy prowadzonych w tym okresie zmianach wewnątrz sieci nasze możliwości niwelowania tego wpływu były bardzo ograniczone. Trzeba też pamiętać, że w analogicznym okresie roku ubiegłego grupa była bogatsza o kilka kluczowych restauracji, co dodatkowo zaważyło na ujemnej dynamice kwartalnych przychodów - komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.

- Wyniki pierwszego kwartału są zgodne z naszymi przewidywaniami i nie wpływają na zmianę zaprezentowanej strategii. Kontynuujemy rozwój w segmencie casual dining, a jednocześnie przygotowujemy się do wprowadzenia konceptu express, który będzie intensywnie rozwijany w kolejnym roku. Wtedy też oczekujemy dodatniego wskaźnika EBITDA i przekroczenia rekordowego poziomu przychodów z 2008 roku - dodaje Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strategia Sfinks Polska zakłada rozwój spółki w oparciu o pełnowymiarowe restauracje działające w segmencie casual dining, których oferta zostanie poszerzona o posiłki na wynos, usługi dowozu dań do domów i biur oraz usługi cateringowe. Ponadto, wprowadzone zostaną restauracje typu express działające w segmencie fast casual dining bazujące na menu Sphinx i WOOK. Na bazie rozwoju tych marek Sfinks ma zarządzać ponad 250 restauracjami w 2011 roku, a w 2014 - ponad 290. Skonsolidowane przygody mają osiągnąć 250 mln zł w 2011 r. i 450 mln zł w 2014 r., przy EBITDA wynoszącej odpowiednio 12 mln zł i 45 mln zł.

Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!