Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Obniżka interchange nie oznacza spadku cen w sklepach

Jak wynika z niedawnych badań przeprowadzonych w 13 europejskich krajach (m.in. Polska, Szwecja, Niemcy) przez IPSOS na zlecenie MasterCard, konsumenci obawiają się, że ustawowe regulacje związane z obniżeniem stawki interchange utrudnią im korzystanie z kart płatniczych, dając np. sprzedawcom prawo do nieakceptowania niektórych kart. Ponadto ośmiu na dziesięciu respondentów uważa, że sprzedawcy nie obniżą cen - czytamy w serwisie wyborcza.biz.


Autor: wyborcza.biz
Data: 25-03-2014, 13:31

Warto przywołać kilka przykładów ze świata. W Hiszpanii ustawowa obniżka interchange, której główne etapy przypadały na lata 2006-10 (obniżka do 0,61 proc. dla kart kredytowych i 0,22 euro dla kart debetowych) nie spowodowała spadku cen. Podobnie było w Australii. Chociaż sprzedawcy oszczędzili z tytułu niższych prowizji ok. 1,1 mld dol. australijskich, konsumenci nie odnotowali korzystnych dla nich zmian cen.

Istotnym przykładem jest także rynek amerykański z reguły niechętny wszelkim regulacjom. Dwa lata po wprowadzeniu ustawowej obniżki interchange aż 81 proc. największych sklepów nie obniżyło cen lub je podwyższyło - informuje wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

MasterCard RSS ALERT    /    Ipsos RSS ALERT    /    interchange RSS ALERT    /    ceny w sklepach RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!