Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Od początku 2012 r. z rynku zniknęło prawie 3 tys. sklepów spożywczych

W okresie od stycznia do lipca 2012 roku ogółem zarejestrowano 18,1 tys. sprzedawców detalicznych. Wyrejestrowano 27 tys. Tym samym polski rynek detalistów skurczył się o ponad 8,8 tys. podmiotów - wynika z raportu firmy Soliditet Polska, z grupy Bisnode.

Od początku 2012 r. z rynku zniknęło prawie 3 tys. sklepów spożywczych
Od stycznia do lipca 2012 r. rynek skurczył się o ponad 8,8 tys. podmiotów

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 27-08-2012, 13:45

Najwięcej ubyło sklepów spożywczych. Ogółem na przestrzeni ostatnich siedmiu miesięcy sektor ten zmniejszył się o 2,8 tys. podmiotów. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w całym 2012 rok zarejestrowano 3380 sklepów spożywczych i jednocześnie wyrejestrowano 6186. To najwięcej spośród wszystkich branż. Dane te pozwalaną na stwierdzenie, że sektor sprzedaży artkułów spożywczych należy do najbardziej atrakcyjnego dla Polaków i jednocześnie do najbardziej trudnego i ryzykownego. Głównej przyczyny tak znacznej liczby wyrejestrowań upatruje się w dużej konkurencji na rynku.

- Pod tym względem na niechlubnym drugim miejscu znalazł się sektor detalicznej sprzedaży odzieży, który w br. skurczył się o blisko 1750 sklepów. Głównie te wolno stojące, w miasteczkach małych i średniej wielkości. W dużych miastach upadają te sklepy odzieżowe które położone są z dala od wielkich galerii i centrów handlowych. Te kuszą promocjami, sezonowymi obniżkami cen jak również mnogością butików zlokalizowanych w jednym miejscu. W 2012 roku ogółem zarejestrowano 2762 sklepy z odzieżą, wyrejestrowano nieco ponad 4,5 tys. - mówi Tomasz Starzyk, ekspert firmy Soliditet Polska.

W dalszej kolejności najbardziej dynamicznie znikają księgarnie, drogerie oraz znane i lubiane przez wszystkich osiedlowe „warzywniaki". Tylko w 2012 roku ubyło ich w każdej z kategorii od 230 do 220.

Jak podkreśla Tomasz Starzyk, ekspert firmy Soliditet Polska na tym tle wyjątek stanowią wyspecjalizowane sklepy z alkoholem, które stanową wyjątek. - Jest to jedyny sektor, którego bilans jest dodatki - mówi.

Ogółem do końca lipca zarejestrowano 459 tego typu sklepów, wyrejestrowano o 57 mniej. Przyczyn upatruje się w fakcie zmiany mentalności i zwyczaju spożywania alkoholi przez Polaków. Polacy coraz częściej szukają wysublimowanych alkoholi ze świata: węgierskiej Palinki, gruzińskich win, ukraińskich wódek i nalewek. Wraz z rosnącym popytem rośnie podaż a co za tym idzie rośnie liczba punktów, gdzie taki specjalny produkt można nabyć.
W 2011 roku zarejestrowano 31 243 sklepy, jednocześnie wyrejestrowano w analogicznym okresie 53 105. Tym samym polski rynek sprzedaży detalicznej skurczył się o blisko 22 tys. podmiotów, co stanowi 6,3 proc. Wszystko wskazuje na to, że w roku 2012 będzie podobnie. Bowiem, po półroczu rynek detalicznej sprzedaży skurczył się o kolejne 2,7 proc. a liczba działających sklepów obecnie wynosi około 315 tys.

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    sklepy spożywcze RSS ALERT    /    sklepy monopolowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!